Stäng Login avstängt

Blandat - Vad hände med SKAWARS?

Av:
Don Emilio de la Guetto
Postad:
2005-05-16
Bigups:
0
Läst:
2892
  • Sylfaen

31 år, Man, Uppsala

Bigups:
    1

Postad 2005-05-24

jag saknar fortfarande jocke, tröttnade han eller? han kanske rensade hela reggyskafferiet när han hade sina tävlingar, så va det nog...

hur snabbt vill du att det ska gå?
  • RiotGirl

36 år, Kvinna, Eskilstuna

Bigups:
    11

Postad 2005-05-24

Jag tror att Jocke tröttnade på Skawars o alla nötter som håller till här, i kombination med att hans familj tyckte att han hängde för mycket vid datorn;)

• Sylfaen

31 år, Man, Uppsala

Bigups:
    1

Postad 2005-05-24

jaja, han hade väl kids o klappa också

hur snabbt vill du att det ska gå?
  • KLAES

Man

Bigups:
    1

Postad 2005-05-25

Jag tror att Jocke tröttnade på Skawars o alla nötter som håller till här, i kombination med att hans familj tyckte att han hängde för mycket vid datorn;)

ingen fara....vi tröttnade på honom oxå!

UNIVERSAL ZULUNATION http://www.zulunation.c
  • kLaShO

35 år, Man, Stockholm

Bigups:
    1

Postad 2005-05-27

Vafaan. Jag tycker att folk ska sluta agera överhet bara för att ni är mer insatta i reagge-musiken än gemene man. Man känner samma själsliga beröring av grym reagge vare sig man kan nämna 50 underground grupper eller inte. Alla måste börja nånstans.
    Tanken är fri!! Så om man inte gillar vad som sägs, gå bara vidare till nästa inlägg.

klart att girigheten styr över alla gränser
  • rostfrost
    Bigups:
    3

Postad 2005-05-27

jag håller med du! men.. det finns alltid ett men.... när man tex har föklarat 35000ggr vad en riddim är eller om ngn frågar om tips på ngn som spelar reggae som låter som bobban så kan man bli lite aaaaaaa..... du förstår när du varit här i mer en ett år haha..

LAKK SHO!
  • kLaShO

35 år, Man, Stockholm

Bigups:
    1

Postad 2005-05-27

Mannen, myten, rosten. Jag förstår det jag. Men frågar man inget får man inget veta. Nyfikenhet är nyckeln till kunskap. Att folk e tröga är inget man kan hjälpa. ...Bara lugn och sansad! :}

• rostfrost
    Bigups:
    3

Postad 2005-05-27

sant så sant. det har ändå blivit lite lunar här.. trådarnas innehåll/förfrågan har förändrats på sistone. förr var folket som hängde här mer veteraner inom reggae o nu har det börja droppa in folk som bara har hört eek-a-mouse o bob marley i sitt liv. efter den här reggae-hypen så kommer mer folk hit som bara vill snacka skit o inte har ngt vettigt o säga. påstår dock inte att alla mina inlägg har vart dom seriösaste. om man tänker på hur folket var på URF tidigare så var det så skiiiiiiiiit braaaaaaaa stämning medans det börjar bli lite tristare stämning där bland folk. samma här

LAKK SHO!
  • kLaShO

35 år, Man, Stockholm

Bigups:
    1

Postad 2005-05-27

Mkt möjligt. Med exponering följer negativa sidor. Även URF och skawars får uppleva kommersialismens följder. (fastän ingen strävar efter att göra reggae kommersialistiskt). Men det har vissa goda sidor oxå. Några få procent av dem som är uppe i hypen kan börja intressera sig mer för musiken och bli insatta reggae fantaster.

• Color Blind

36 år, Man, Borås

Bigups:
    739

Postad 2005-05-27

Om du läser ordentligt längre upp så ser du att många, däribland jag, inte har något emot folk som frågar efter "självklara" saker. Jag förklarar gärna vad riddims, soundsystems och slackness är... Det är trådar om mormors löständer, napster-tips, och femtusen trådar om öland roots som förstör forumet!

Absolut inget negativt mot "nybörjare" inom reggae, fråga på...

• Kapten_kage

58 år, Kvinna

Bigups:
    1

Postad 2005-05-29

Okej. Vad är ett Riddim? och Slackness?

• Color Blind

36 år, Man, Borås

Bigups:
    739

Postad 2005-05-29

En riddim/rytm är enkelt uttryckt musiken i en låt. Ta Tanya Stephens hit It's a pity som exempel, den är gjord på en rytm som heter "Doctors Darlings Riddim". Denna rytm (fick jag nyligen lära mig) är en remake på "night nurse riddim" som kom i början av åttiotalet. På samma rytm finns låtar med en massa artister. Producenten som gjort rytmen "hyr" vanligtvis in artister som voicar, får en bunt sedlar och går därifrån. Exempel på vansinnigt stora rytmer är Stalag, Sleng Teng, Real Rock och på senare tid Diwali...

Slackness är enkelt uttryckt dancehall med sex-orienterade texter. Denna stil ställs ofta i motsats till Culture-texter som är politiska eller religiösa. Lady Saw och Yellowman är utmärkta exempel på slackness-artister. Lyssna exempel på Lady Saw's "If him lef"... det är så att man rodnar!

Detta hörde väl inte hemma i denna tråd men... stena mig för det!

• ReggaeEggae
    Bigups:
    1

Postad 2005-05-30

´hehe fan vilken onödig tråd de här va då...ser inte ett enda inlägg som intressant förutom dom inläggen som tog upp extra plats med folks klagomol eller kluriga dissar-

• Kapten_kage

58 år, Kvinna

Bigups:
    1

Postad 2005-05-30

Tack.

• Wailing Youth

46 år, Man

Bigups:
    1

Postad 2015-09-30

Skawars är en bra site till reference om alt inom Svenska Reggae. Spelar ingen roll hur mycket research man gör om reggae från olika search Engines, det är alltid quite informative att tittar inn här på skawars eller Swcan då och då. Bless
  • irude

36 år, Man, Västerås

Bigups:
    40

Postad 2015-11-24

Jag har varit med sen början . men då under ett annat nic. Irude har jag dock haft länge. År 2015så kan man ju i alla fall fastslå att skadats är dött! 

www.myspace.com/csavargooffishall

Skriv ett inlägg

Logga in eller registera dig för att skriva

Senaste händelser

Senaste inläggen

Prenumerera