Stäng Login avstängt

Blandat - Vad hände med SKAWARS?

Av:
Don Emilio de la Guetto
Postad:
2005-05-16
Bigups:
0
Läst:
2890
  • Don Emilio de la Guetto

36 år, Man

Bigups:
    26

Postad 2005-05-16

Jag har just suttit och kollat igenom massa gamla inlägg genom att söka på Google och gå in på den cachade sidan, och det slog mig att standarden på diskussioner och trådar har sjunkit till typ minus.

Nu känns det inte som att NÅGON på hela den här Communityn har nåt att göra med Reggae annat än att de gillar att tanka Ekkamouse mp3:or. Förut var folk här jävligt skarpa och man kunde få RIKTIGA svar på frågor och shit.

Alla ni som vart här i över ett år upp med handen.

16 inna de magazine, one inna de head.
  • KLAES

Man

Bigups:
    1

Postad 2005-05-16

....men ändå stannar man kvar lixom....

jag nämner:
    Millwall Mark
    Ijahman
    Peppe
    Despiracy
    Jahkob
    AK
    Perry
    Iyah-One
    Ras Udo

alla dem boardies har tröttnat verkar det som...

UNIVERSAL ZULUNATION http://www.zulunation.c
  • gabriel
    gabriel SW

37 år, Man, Stocksund

Bigups:
    18

Postad 2005-05-16

Jag har vart här sen 1996.

Jag håller med till punkt och pricka på ditt inlägg. Det är mycket skitsnack och oseriösa svar på seriösa trådar. Tyvärr är det inte mycket vi kan göra åt saken utan det är upp till våra besökare att sätta någon form av standard på diskussionerna. Har du eller någon annan något tips på hur vi kan styra upp diskussionerna lyssnar vi gärna för vi vill fortsätta att vara en naturlig samlingsplats för jamaicansk musik i Sverige.

yes/no
  • congobongomongo

Man

Bigups:
    1

Postad 2005-05-16

inför åldersgräns, det är enda sättet.

Fem Mohammar
  • adebesi

32 år, Man, Kungsbacka

Bigups:
    1

Postad 2005-05-16

vet inte det råder ju en viss besserwisser attityd bland vissa av de äldre användarna, speciellt när det gäller musiktrådarna. Jag tror det kan skrämma iväg de yngre användarna från just musikdiskussionerna, som vissa anser är det centrala med det här forumet. Det är ganska självklart att har man precis börjat lyssna på jamaicansk musik så är man inte lika insatt i det som om man har gjort det i 7+ år? Antar att det var det du syftade på Don Emoilio?

en del de hittar inget, en del de hittar allt
  • Sylfaen

31 år, Man, Uppsala

Bigups:
    1

Postad 2005-05-16

jag har vart här över ett år iaf... fast jag hoppade av men ångrade mig och kom tillbaks i en annan skepnad för att jag inte hade någon annan stans att ta vägen (ja, jag är en trendföljare)

hur snabbt vill du att det ska gå?
  • Ozz
    Ozz

44 år, Man, Romakloster

Bigups:
    29

Postad 2005-05-16

tuppen ja

• Rylleman

39 år, Man, Tyresö

Bigups:
    1

Postad 2005-05-16

Plocka bort alla inlägg från "övrigt" som inte har med musik, festivaler, kläder och annat relaterat att göra så tröttnar nog de som bara skriver blaj och kvalitén höjs.

• Bloodvessel

31 år, Man, Ludvika

Bigups:
    9

Postad 2005-05-16

Jag ser mig som en mönsterandvändare av skawars, dock har jag funnits här bara ett tag, me ndet tar sig, alal har vi varit nybörjare...

• Color Blind

36 år, Man, Borås

Bigups:
    739

Postad 2005-05-16

...Och även oseriösa trådar tycker jag. Den unge herren Alexander85 (ungefär) levde ju rackarns för inte så länge sedan och "förstörde" varenda forum med trams-trådar.

Men om ni som styr denna sida håller med om Don Emilios kritik, kan ni inte agera tyranner och stänga fler trådar?! Gör klart och tydligt vad som gäller i förväg, och ta er rätten att stänga trådar som ni inte finner relevanta eller på något sätt kopplade till skawars tema. Den makten har ni förtjänat efter all tid och möda som lagts på Skawars.

• Freddy Ape

34 år, Man, Göteborg

Bigups:
    19

Postad 2005-05-16

dock, om man plockar bort "övrigt"-forumet, finns inte risken att det ni kallar "skitsnack" tar sig plats i musikforumen istället? dessutom är det väl inget brott att folk som brinner för jamaicansk musik och liknande pratar om annat än bara det som har med jamaicansk musik att göra? fast jag kan ju självklart fatta att det är frustrerande att få en massa blajja tilll svar då man ställer en seriös fråga eller så. jag är bara livrädd för att någon sorts elitism skall uppstå. skawars äär väl till för alla, oavsett hur långt dom kommit i sitt reggaelyssnande? fast jag vet inte... en tanke bara...

sveriges reggaescen behöver mera dist!
  • schlook

30 år, Man, Västerås

Bigups:
    17

Postad 2005-05-16

a sant, jag har bara varit här i nått år typ. har säkert skapat en o annan skit tråd så som vattenpipeproblem o grejer. men vi är unga och kommer lära oss med åren;)

waah!
  • Wiras

29 år, Man, Norrköping

Bigups:
    7

Postad 2005-05-16

Klart man får räkna med att en del är otrevliga, så är det på alla communitys. men att införa åldersgräns är bara löjligt.

själv använder jag skawars för att få lite tips osv.

• schlook

30 år, Man, Västerås

Bigups:
    17

Postad 2005-05-16

kom på en till sak. har hört att folk blir utkastade från andra communitys för att dom är för "fjortisar" eller jobbiga eller vad som helst. borde inte ni på skawars också ha den befogenheten?

tror de e geloo.net som kickar ut varanan snubbe som blir medlem typ för att dom inte passar in

waah!
  • Bloodvessel

31 år, Man, Ludvika

Bigups:
    9

Postad 2005-05-16

ja, ddet skulle ju däremot att fungera. att stänga av dom som dubbelpostar, drygar sig, drygar sig mot annat folk osv, det är ju det enda som skulel fungera..

Men en åldersgräns skulle inte fungera, hur ofta har man inte porrsurfat och klickat på "över 18" när man var sissådär 14bast?

get mi point?

• schlook

30 år, Man, Västerås

Bigups:
    17

Postad 2005-05-16

haha amen de e klart.. de är väll de ända tipset jag kan ge iaf

waah!
  • enchufa

46 år, Man

Bigups:
    1

Postad 2005-05-16

Alla ni som vart här i över ett år upp med handen.

Yo! Jag har varit här en massa år, sedan Skawars mest handlade om ska.
    Ja, det var tider det... :)

http://www.ntk.net/media/dancemonkeyboy.mpg
  • Bobby P

36 år, Man, Malmö

Bigups:
    27

Postad 2005-05-16

jag har inte varit här över ett år..
    ser mig inte oseriös för de.

upptäckte forumet sent bara, har itne haft internet så länge iheller för den delen.

hoppas du inte drar alla över en afro-kam DonEmilio!!!

Fredens Liljor..

Go mad, møed mad, mad i rättan ti...
  • MB
    MB

42 år, Man, Johanneshov

Bigups:
    43

Postad 2005-05-16

håller med adebesi att det ibland råder en viss besserwisser bland dom som varit här en längre tid. men det är väl som det är. vad ska det tjäna till me handuppräckning på dom som varit här längre tid än ett år? foolishness! men visst jag håller me att standarden sjunkit på sistone. som nån sa tidigare det e väl upp till oss o styra upp det.......

• Wiras

29 år, Man, Norrköping

Bigups:
    7

Postad 2005-05-16

tror inte crewet på skawars har lust att leta igenom massa trådar för att kolla om några har varit uppkäftiga eller inte.

Skriv ett inlägg

Logga in eller registera dig för att skriva

Senaste händelser

Senaste inläggen

Prenumerera