Stäng Login avstängt

Blandat - Vill köpa musik, men var?

Av:
Lautaro
Postad:
2012-12-30
Bigups:
0
Läst:
2150
  • Lautaro

29 år, Man, Göteborg

Bigups:
    3

Postad 2012-12-30

Shohej!
    Var kan jag hitta dessa tunga vinyler? Jag är även ute efter digital musik, har ni några tips förutom iTunes o Spotify?

Jag lyssnar främst på Dub Jungle Dubstep

Den som fjärtar, han lever
  • R00ts 0f Xtr3m3 5en5i

85 år, Kvinna, Funäsdalen

Bigups:
    17

Postad 2012-12-30

Chopte nagra latar har : http://www.junodownload.com/
    Pga man kan betala med paypal och man kan ladda ner latar direkt.

• Joakim Romantic

34 år, Man, Huddinge

Bigups:
    240

Postad 2012-12-30

Du vill ha låtar som släppts på vinyl i digital form? Det är lite svårt då mycket inte säljs digitalt för försäljning. Reggaemusicstore.com har lite digitala nedladdningar som kanske är intressanta.

http://www.newromantic.blogg.se
  • Lautaro

29 år, Man, Göteborg

Bigups:
    3

Postad 2012-12-31 , som svar på denna kommentar

Svar till R00ts 0f Xtr3m3 5en5i: Schysst! Kollade snabbt och jag hitta lite av vad jag sökte ^_^

Svar till Joakim: Yes, fast jag leter mer efter bra sidor där man kan beställa vinyler till ett rimligt pris. Man kan ju alltid föra över musiken via usb till mp3 eller WAV. Reggaemusicstore verkar nice får la göra en beställning efter nyår.

Hittade den här sidan. Någon som betällt därifrån tidigare?  controltower.fr/ctr_dubstore_LP.htm n

Gott nytt år på er!

• Joakim Romantic

34 år, Man, Huddinge

Bigups:
    240

Postad 2012-12-31

Vinylsidor där det går att hitta skivor till bra priser är:

dubvendor.co.uk
    reggaemusicstore.com
    reggae.co.uk
    ebay.co.uk
    juno.co.uk
    reggaerecord.com
    ebreggae.com

• Lautaro

29 år, Man, Göteborg

Bigups:
    3

Postad 2013-01-01 , som svar på denna kommentar

Svar till Joakim Romantic: Tackar!

• JudgeShabba

37 år, Man, Upplands väsby

Bigups:
    17

Postad 2013-01-01

chemicalrecords.co.uk här finner du nog det du söker

http://garabedian.blogspot.com
  • Joakim Romantic

34 år, Man, Huddinge

Bigups:
    240

Postad 2013-01-01

Har faktiskt beställt från Chemical Records en gång. Fast då var det dubstep.

• zion1
    Bigups:
    13

Postad 2013-01-02

Har jag missat något? Ny reggae o dancehall från Jamaika finns väl inte på vinyl???

Köpte som "vanligt" allt nytt av värde som gillades fram till ca -09, då stängdes väl d sista kommersiella pressarna ihop för gott även där...

Finns par entusiaster som fortfarande pressar upp allt nytt d får tag på på just vinyl sjuor men tyvärr saknas det cuts o alla andra riddims p g a att d ej får tag på allt...  

• LIONYOUTHS

42 år, Man, Malmö

Bigups:
    89

Postad 2013-01-02

Zion1: Är väl bara i stort sett Don Corleon som pressar sjuor just nu vad jag sett från den jamaikanska marknaden. Och man förstår ju också varför det är så. Han gör det väl mest som en hobby skulle jag tro. Finns ju inga pengar i vinylförsäljningen längre. Här i Europa säljs det vad jag förstår ungefär 500-700 exemplar av en vinylsingel och det går ju knappast att leva på (och den lilla marknaden är väl just här). Men som sagt kul att folk pressar upp för den delen.

Jamaikanska artister drar väl in pengar på att uppträda med liveband som alltid och producenterna får väl leva på iTunes, STIM och licencering till större bolag som VP och liknande. Ingen rolig bransch att kämpa sig fram i kan jag tänka mig.

Detta var ju säkert ingen nyhet för dig, men någon annan kanske undrar varför det inte pressas vinyl på Jamaika längre.

LION YOUTHS MUSIC 2012
  • LIONYOUTHS

42 år, Man, Malmö

Bigups:
    89

Postad 2013-01-02

Zion1: Är väl bara i stort sett Don Corleon som pressar sjuor just nu vad jag sett från den jamaikanska marknaden. Och man förstår ju också varför det är så. Han gör det väl mest som en hobby skulle jag tro. Finns ju inga pengar i vinylförsäljningen längre. Här i Europa säljs det vad jag förstår ungefär 500-700 exemplar av en vinylsingel och det går ju knappast att leva på (och den lilla marknaden är väl just här). Men som sagt kul att folk pressar upp för den delen.

Jamaikanska artister drar väl in pengar på att uppträda med liveband som alltid och producenterna får väl leva på iTunes, STIM och licencering till större bolag som VP och liknande. Ingen rolig bransch att kämpa sig fram i kan jag tänka mig.

Detta var ju säkert ingen nyhet för dig, men någon annan kanske undrar varför det inte pressas vinyl på Jamaika längre.

LION YOUTHS MUSIC 2012
  • zion1
    Bigups:
    13

Postad 2013-01-03

Finns par entusiaster i Tyskland som dealat till sig med producenter att få ta hand om försäljning och pressa upp just sjuor. Tyvärr och såklart har de inte fått alla producenter och lablar men mer än vad man kan tro. Kommer en hel del alltså (förutom Corleones) men saknas självklart alldeles för mkt för få komplett "juggling boxar" på d nya på sjuor.

Poängen är att det dom trots allt pressar upp av det nya säljer rätt bra upplagor, finns fans som köper på sjuor bara det finns och kommer. Av d mer nya populära låtarna som finns på sjuor säljer hyfsat stora upplagor då d har kunder runt om i Europa, USA, Asien som köper o vill ha sjuor. Och efter kontakt med dom så säger d att kunde vi få rättigheter att pressa upp rubbet på sjuor som "förr" skulle vi göra det och kunna sälja i deras värld bra kvantitet. 

• Lenin

10 år, Kvinna

Bigups:
    72

Postad 2013-01-04

En Sveriges absolut bästa webshops:

[borttaget /mod]
  • Lenin

10 år, Kvinna

Bigups:
    72

Postad 2013-01-04

[borttaget /mod]
  • Sharp

Man

Bigups:
    9

Postad 2013-01-04

Kan nog vara en vettig investering för framtiden att plocka upp ett par ex av olika kvalitetssläpp. Med så små upplagor som idag kommer det att bli en hel del åtråvärda plattor på ebay och dylikt.

A who seh me dun?
  • Reggae-Anders
    Bigups:
    78

Postad 2013-01-05 , som svar på denna kommentar

Svar till Sharp:

Känns tveksamt om det finns något på dagens dancehallscen som kommer att tilltala folk om 10-20 år med tanke på de svaga produktioner och artistframträdanden jag hör. Man ska väl aldrig säga aldrig med tanke på vad vissa (som man då tyckte) dussindigitallåtar säljs för nu 20-25 år senare men jag har ändå svårt att se Vybz, Popcaan, Konshens, Tommy Lee, etc.,etc. någonsin säljas för stora pengar på vinyl... låtarna kom inte på vinyl från början och merparten av folket som lyssnar på dem vet knappt vad vinyl är.

http://www.slagfranhjartat.se
  • ORIGINAL_DUBPLATE

30 år, Man, Stockholm

Bigups:
    8

Postad 2013-01-05

Elektroniskt: http://www.chemical-records.co.uk

Reggae: http://www.soundquake.com

• Lautaro

29 år, Man, Göteborg

Bigups:
    3

Postad 2013-01-06

Tackar ödmjukast för era svar.
    Nu är det bara att vänta till löning,, spara lite pengar och göra ett par betällningar i framtiden.

1 <3

• zion1
    Bigups:
    13

Postad 2013-01-07

Känns tveksamt om det finns något på dagens dancehallscen som kommer att tilltala folk om 10-20 år med tanke på de svaga produktioner och artistframträdanden jag hör. Man ska väl aldrig säga aldrig med tanke på vad vissa (som man då tyckte) dussindigitallåtar säljs för nu 20-25 år senare men jag har ändå svårt att se Vybz, Popcaan, Konshens, Tommy Lee, etc.,etc. någonsin säljas för stora pengar på vinyl... låtarna kom inte på vinyl från början och merparten av folket som lyssnar på dem vet knappt vad vinyl är. Förutom Vybz Kartel som är i en klass för sig, tillhör en av Jamaikas bästa dj's all time, vilket mkt av hans bästa släppts på vinyl. Han började väl att slå till slutet av -90 talet. Och dyker dock upp fortfarande en del nytt på sjuor faktiskt....   

• zion1
    Bigups:
    13

Postad 2013-01-07

Rarely does a local artiste take a strong stance against the politics and undermining that occurs within Jamaican music. However, one of the island's top producers has launched a scathing attack on the industry with his newest release. Award winning hit maker,Stephen 'Di Genius' McGregor started his New Year by releasing a thought-provoking track entitled, Me Alone. Reminiscent of Dancehall in the early 1990s, Di Geniusopens the single with an intro reminiscent of a young Supercat before addressing some of the industry's biggest issues.

Wasting no time addressing his concerns, Di Genius deejays, "Me jus' a easy, watch dem, bag a man a fight fi top ten. Yow, unuh nuh see dat a di problem, Quality control: The only way fi solve them. So unnu listen me clearly and nuff a dem will seh dem a radio man, from mi nuh inna dem link, dem nuh play yuh song, unnuh get it, from Johnny Wonder email yuh song." Di Genius addresses the long-standing issue of 'pay for play,' addressing the integrity and ethic of various disc jockeys, radio personalities and other industry players when dealing with new material. The prominent producer insists his refusal to delve into such politics while insisting preference and friendship has cause Dancehall and Reggae music to deteriorate in quality and substance. 

Skriv ett inlägg

Logga in eller registera dig för att skriva

Senaste händelser

Senaste inläggen

Prenumerera