Stäng Login avstängt

Blandat - Shirkhan namndroppar malmös tyngsta ljudsystem....

Av:
Dan I Locks
Postad:
2011-02-14
Bigups:
3
Läst:
6447

Taggar: DENG DENG HiFi

• Dan I Locks

Malmö

Bigups:
    264

Postad 2011-02-14

Kunde inte låta bli att reagera på intervjun i sydsvenskan...

"Lokalt (i malmö) är det inget ljud i byn som kan mäta sig med Inkonsts ljudsystem."

Chaa...

Förstår att du inte vill namndroppa era största konkurrenter i intervjun...

men både DENG DENG HiFi och Rootsteppaz Sound krossar Inkonst ljud...

Anyday! Anytime!

Nuff said!

Förresten var det inte ni som ville hyra våra boxar och spela på inkonst???

Soundman a soundman.... DJ a DJ....

http://www.myspace.com/dannilocks
  • joey stereo

34 år, Man

Bigups:
    5

Postad 2011-02-14

AJ AJ AJ!!

En sån här beef kan bara lösas på ett enda sätt förutom våld.

CLASH!!

Deng Deng vs. Safari 

Stereo Steppers - the King Diskotek!
  • ☮

105 år, Man, Gangtok

Bigups:
    29

Postad 2011-02-14

Ojojoj, det där skulle jag aldrig tåla! *kasta sand på* fnizz

Det blir vad man gör det till.
  • Brealistic

32 år, Man, Stockholm

Bigups:
    5

Postad 2011-02-14

Kanske beror på vad det är för ljud man är ute efter också.... :)

• Joakim Romantic

33 år, Man, Huddinge

Bigups:
    240

Postad 2011-02-14 , som svar på denna kommentar

Brealistic - 2011-02-14 20:13:55

Kanske beror på vad det är för ljud man är ute efter också.... :)

Tin pan eller riktigt sound system? ;)

http://www.newromantic.blogg.se
  • joey stereo

34 år, Man

Bigups:
    5

Postad 2011-02-14

Dags för Deng Deng att visa vad Militant Roots egentligen står för. 

Dags för Safari att visa att dom kan mer än feta mixtapes.

Tills vi hör något annat tycker jag att vi planerar för att ha clashen hemma hos Shirkan.

• DJ SHiRKHAN

Man, Malmö

Bigups:
    65

Postad 2011-02-14 , som svar på denna kommentar

DanILocks - 2011-02-14 17:27:03

Kunde inte låta bli att reagera på intervjun i sydsvenskan...

"Lokalt (i malmö) är det inget ljud i byn som kan mäta sig med Inkonsts ljudsystem."

Chaa...

Förstår att du inte vill namndroppa era största konkurrenter i intervjun...

men både DENG DENG HiFi och Rootsteppaz Sound krossar Inkonst ljud...

Anyday! Anytime!

Nuff said!

Förresten var det inte ni som ville hyra våra boxar och spela på inkonst???

Soundman a soundman.... DJ a DJ....

vart vill du komma med detta då rasta?

när jag pratar om ljud i byn så pratar jag om befintliga lokaler. ingen klubb/konsert lokal i malmö har så bra ljud som inkonst. ert ljud är mobilt sist jag checkade?

o sen när är är deng deng safaris största konkurrenter? sist jag checkade spelade vi i två helt olika leauges? 

jo jag minns att vi frågade om vi kunde hyra era boxar för cirka 1,5 år sedan (trots att jag bara har hört ert ljud en gång o då funkade inte hälften av skiten) då det inte fanns något ljud inne i lilla rummet på inkonst. men ni sa ju fundamentalt nej! trots att jag var den som hookade er på era första spelningar när ni inte fick spela någon annanstans. på volyms keffa ljud under original bangarang tiderna. minns du den tiden? eller du kanske vill förtränga att du mer än gärna ville spela på det dåliga ljudet? 

och visst soundman a soundman, dj a dj. i din värld är en soundman någon som snickrar ihop sina lådor o spelar bara på de. i min värld är inte en soundman riktigt samma sak. dock har jag nuff respekt för alla som bygger sitt eget sound o reppar den kulturen. hade jag haft tid o möjligheten hade jag gjort det själv oxo. men både du och jag vet att jag är både en soundman och en dj. så vart vill du komma?

dont bite the hand that fed u yute. jag pushar alltid deng deng o promotar er grej så gott jag kan o du kommer o leker ball i ett jävla forum? 

twitter.com/dJ_shirkhan
  • ☮

105 år, Man, Gangtok

Bigups:
    29

Postad 2011-02-14

Drama bre, helt underbart att se, de här som gör det värt att titta in på skawars lite dokusåpa vibe på det hela, alla soundsystems som ska jiddra med varandra här haha, är det ens sounds som clashar aktivit längre eller har det gått över till en årlig showdown som max?

Det blir vad man gör det till.
  • jr roots

Man

Bigups:
    34

Postad 2011-02-14

Håller nog med Shirkan där, vi är inte i samma liga, dub-sound och dancehall-sound gör helt olika saker... även om jag tror att den kommentaren om "konkurenter" skrevs med rätt mycket glimt i ögat.

Vad som är bra ljud är en subjektiv fråga så folk får tycka som dom vill..

All respekt för Safari och Shirkan som krigat hårt och länge för musikens skull och som sagt hjälpte Deng Deng sjukt mycket i början, så large up yuself! Jag tycker att vi i Deng Deng enbart borde vara tacksamma mot Safari, och alla andra som hjälpt oss under vägens gång...

Unity is strength... inte tvärtom. 

no pop no hip no hop
  • soulrebel

43 år, Man, Malmö

Bigups:
    44

Postad 2011-02-14

Tell them Shirkhan! :)

What a controversy
  • Dan I Locks

Malmö

Bigups:
    264

Postad 2011-02-15 , som svar på denna kommentar

Svar till DJ SHiRKHAN:

Missförstod att du pratade om installerade ljud i klubbar och visst, då håller jag med dig. Inkonst har det bästa ljudet i stan om man inte räknar med dom sound system som finns i Malmö.

Och absolut, vi kommer från två olika skolor, även om grunden är den samma. Vi kallar oss båda sound, gör reklam på samma forum osv och vi finns i samma stad och på det sättet skulle man kunna se oss som konkurrenter, även om vi båda till största del drar helt olika publik till våra sessions.

Det var nog längre än 1,5 år sedan ni frågade om ni kunde hyra våra boxar och den gången våra toppar brändes på vår första spelning på Bodoni, när så att säga hälften av skiten inte funkade, var våren 2008... Då lät inte vårt ljud som det gör idag. Då hade vi två 18" och fyra 15", idag har vi sex 18" och fyra 15" till bas...

Anywas, all publicetet är bra publicitet... men kanske lät mina ord lite väl hårda.
    Borde ha kastat in en smiley efter mitt inlägg så man hade förstått att det var med glimten i ögat jag skrev mitt inlägg.

Dom som känner mig, inklusive dig, vet om att jag inte är en hater, så kom igen. Ta det inte så hårt. Det var absolut inte menat som ett angrepp på Safari. Jag har full respekt för det ni gör och ni gör det bäst i Norden enligt mig. Hade inte skrivit mitt inlägg om det inte var för att jag kände dig och trodde att du skulle se ironin i det hela... Brukar ju inte slänga mig med kaxig och utmanande dancehall vokabulär direkt...

Och som du och jr Roots säger, du hookade oss våra första spelningar på Volym innan vårt sound var färdigt och du har hjälpt oss med promotion och det är vi i DENG DENG alltid tacksamma för.

Nästa gång drar jag iväg ett personligt meddelande istället för att "leka ball" och ironisk på ett öppet forum...

Egentligen vill jag ju bara att du ska komma på våra spelningar... ; )

http://www.myspace.com/dannilocks
  • yaibroo

30 år, Man, Enköping

Bigups:
    25

Postad 2011-02-15

ödmjukhet o respekt is tha shit!

men clash kan det väl bli ändå? ;D

strictly rockers
  • Soca Rev

Lund

Bigups:
    39

Postad 2011-02-15

Förstår inte varför det är sån barriär mellan dubgubbar o dancehallkids.
    All Tribes Welcome anybody?

Fan va underbart det hade varit med en riktigt soundclash i sverige, Inkonst sound på ena hållet och Deng Dengs på andra sidan. Det hade ja fan åkt ner från Lidköping för att uppleva...

Man måste ju komma ihåg att Inkonsts ljud kanske kostar ett par hundra tusen (om det ens räcker, L'Acostics) jämfort men Deng Dengs som kanske är hälften så dyrt, o ändå lär ju de spela skiten ur inkonst..

Men "att spela på mina boxar är som att ligga med min fru"- attituden som många sounds har fattar jag inte alls! Det är väl bara bra om all den slit man har lagt ner på ett ljudsystem kommer till användning genom att boxarna o stegen kommer ut o luftar sig lite mer, även i andra, närliggande sammanhang. Klart man inte hyr ut till vilken Brittney Spears djs som helst, men bas intensiv, karibisk musik från en annan gren är ju bara schysst att höra... Sen får man ju hjälpa till lite oxå, så inte alla djs får stå o köra på ett par plasthögtalare.

Sverige är ett u-land när det kommer till bra ljud på klubbar....

Vi låter alla djs som har själ o god musiksmak spela på vårt shit..

www.socarevolution.com
  • DJ SHiRKHAN

Man, Malmö

Bigups:
    65

DanILocks - 2011-02-15 08:56:47

Svar till DJ SHiRKHAN:

Missförstod att du pratade om installerade ljud i klubbar och visst, då håller jag med dig. Inkonst har det bästa ljudet i stan om man inte räknar med dom sound system som finns i Malmö.

Och absolut, vi kommer från två olika skolor, även om grunden är den samma. Vi kallar oss båda sound, gör reklam på samma forum osv och vi finns i samma stad och på det sättet skulle man kunna se oss som konkurrenter, även om vi båda till största del drar helt olika publik till våra sessions.

Det var nog längre än 1,5 år sedan ni frågade om ni kunde hyra våra boxar och den gången våra toppar brändes på vår första spelning på Bodoni, när så att säga hälften av skiten inte funkade, var våren 2008... Då lät inte vårt ljud som det gör idag. Då hade vi två 18" och fyra 15", idag har vi sex 18" och fyra 15" till bas...

Anywas, all publicetet är bra publicitet... men kanske lät mina ord lite väl hårda.
    Borde ha kastat in en smiley efter mitt inlägg så man hade förstått att det var med glimten i ögat jag skrev mitt inlägg.

Dom som känner mig, inklusive dig, vet om att jag inte är en hater, så kom igen. Ta det inte så hårt. Det var absolut inte menat som ett angrepp på Safari. Jag har full respekt för det ni gör och ni gör det bäst i Norden enligt mig. Hade inte skrivit mitt inlägg om det inte var för att jag kände dig och trodde att du skulle se ironin i det hela... Brukar ju inte slänga mig med kaxig och utmanande dancehall vokabulär direkt...

Och som du och jr Roots säger, du hookade oss våra första spelningar på Volym innan vårt sound var färdigt och du har hjälpt oss med promotion och det är vi i DENG DENG alltid tacksamma för.

Nästa gång drar jag iväg ett personligt meddelande istället för att "leka ball" och ironisk på ett öppet forum...

Egentligen vill jag ju bara att du ska komma på våra spelningar... ; )

som du själv säger hade du helt fel ton och brukade en aningen förvrängd lingvistik i d första inlägget. så med all rätt tolkar jag det som jag gör det. jag uppfattade dig som jävligt badmind, trångsynt och otacksam, en bild som jag inte har av dig sedan tidigare. tänk på hur du formulerar dig nästa gång, saker och ting kan misstolkas och få tråkiga konsekvenser. 

twitter.com/dJ_shirkhan
  • DJ SHiRKHAN

Man, Malmö

Bigups:
    65

jr roots - 2011-02-14 22:49:51

Håller nog med Shirkan där, vi är inte i samma liga, dub-sound och dancehall-sound gör helt olika saker... även om jag tror att den kommentaren om "konkurenter" skrevs med rätt mycket glimt i ögat.

Vad som är bra ljud är en subjektiv fråga så folk får tycka som dom vill..

All respekt för Safari och Shirkan som krigat hårt och länge för musikens skull och som sagt hjälpte Deng Deng sjukt mycket i början, så large up yuself! Jag tycker att vi i Deng Deng enbart borde vara tacksamma mot Safari, och alla andra som hjälpt oss under vägens gång...

Unity is strength... inte tvärtom. 

respekt roots.

precis som du säger, unity is strength, inte tvärtom. något fler som håller med med soundbiz i sverige borde tänka på och anamma. scenen är redan minimal och växer i en uppförsbacke. det blir inte bättre av alla grupperingar och labelings.

jämför sverige med andra europeiska länder och se hur jävla efter vi är egentligen på dancehall reggae scenen. det är riktigt pinsamt, och ändå har vi så brutalt mycket talang i sverige. allt från djs, sounds, artister, musiker, producenter till promoters, bloggare, radiopratare etc. folk måste börja samarbeta och arbeta hårdare. vill vi ha en scen måste vi bygga den själva. ingen kommer att göra det åt oss.

forward eva, backward neva!

big up deng deng o alla andra sounds, artister, djs, producenter, musiker bla bla rae rae i sverige.

twitter.com/dJ_shirkhan
  • Kush

34 år, Man

Bigups:
    14

Postad 2011-02-15

Allt detta clashande och "vi är bättre än er" style. Finns det något mer tröttsamt? Plus att en clash är mer förvirrande än en tjackpundare efter 5 dagar vaken..

Leifi vill vara med er...

• thomas

32 år, Man, Uppsala

Bigups:
    16

Postad 2011-02-15

Mer dancehall på soundsystem! Heavy roots i all ära, men dancehall på sound är en väldigt angenäm upplevelse!!

• Color Blind

35 år, Man, Borås

Bigups:
    739

autonom - 2011-02-15 18:02:35

dancehall på sound är en väldigt angenäm upplevelse!!

Jag håller med dig där! Men det har ju hänt väldigt mycket på klubbarna de senaste åren. Nu finns det faktiskt klubbar med riktigt bra ljudsystem (Inkonst är en av dem) och då är det inte längre lika väsentligt. För några år sedan hörde man sällan dancehall med särskilt bra ljud ute.

• thomas

32 år, Man, Uppsala

Bigups:
    16

Svar till Color Blind:

För mig som bor i Uppsala skulle jag gärna se mer dancehall (och dubstep) på Jah Massive och/eller Meditatives ljud. Finns åtminstone inga klubbar här som kan spela i deras liga!

• joey stereo

34 år, Man

Bigups:
    5

Postad 2011-02-15

Kush och Baba Harmoni

NI verkar tycka att det är mycket beef på den svenska soundscenen. Vilka är det som beefar? Jag tycker beefandet är totalt frånvarande, vilket i väl första hand beror på att dom som håller på är ganska vettiga personer. Jag kan snarast sakna det.

För övrigt Big up Deng Deng - Ni har varit målmedvetna länge och det är fett att det betalar sig.

Big Up Shirkan - få personer sliter så hårt för den svenska dancehallscenen.

Skriv ett inlägg

Logga in eller registera dig för att skriva

Senaste händelser

Senaste inläggen

Prenumerera