Blandat - Vad jobbar folk med?
- Av:
- Nino
- Postad:
- för 8 månader sedan
- Bigups:
- 1
- Läst:
- 5688
Sida 6 av 7
Sida 6 av 7
Skriv ett inlägg
Logga in eller registera dig för att skriva
Senaste händelser
-
MaZZe skrev ett inlägg i tråden Vad jobbar folk med? för 6 månader sedan -
Sandman 1 2 3 skrev ett inlägg i tråden Vad jobbar folk med? för 7 månader sedan -
Natty Wallo skrev ett inlägg i tråden Vad jobbar folk med? för 7 månader sedan -
Sandman 1 2 3 skrev ett inlägg i tråden Vad jobbar folk med? för 7 månader sedan -
King Coffee skrev ett inlägg i tråden Vad jobbar folk med? för 7 månader sedan -
Natty Wallo skrev ett inlägg i tråden Vad jobbar folk med? för 7 månader sedan -
rasta_defenda skrev ett inlägg i tråden Vad jobbar folk med? för 7 månader sedan -
Kapten Dread skrev ett inlägg i tråden Vad jobbar folk med? för 7 månader sedan -
Vicko! skrev ett inlägg i tråden Vad jobbar folk med? för 7 månader sedan -
Choppa Salomon skrev ett inlägg i tråden Vad jobbar folk med? för 7 månader sedan
Senaste inläggen
-
skivor till salu
Av Marcusb för 25 minuter sedan
nya dreads
»
Av ♫ för 1 timme sedan
hur era dreads ser ut?
»
Av Arizon_Dread för 1 timme sedan
STHLM REGGAE KLUBB 4 SE...
»
Av Rootad för 4 timmar sedan
Saxon Sound till Stockh...
»
Av Tuff Ryder för 6 timmar sedan
Snart kommer Reggae Gal...
»
Av Color Blind för 7 timmar sedan
DJ Gekko @ Mama Africa ...
Av DJ Gekko för 8 timmar sedan
Deng Deng HiFi feat. RA...
»
Av Tesfa för 16 timmar sedan

24 år, Kvinna, Montego Bay
Postad för 7 månader sedan , som svar på denna kommentar
Svar till Lama:
Jag ska nog tillägga att min "partner" är född och uppväxt på jamaica, varit rasta hela sitt liv. Vi riktar oss inte i första hand till turister, restaurangen ligger inte i de områden, men självklart är alla välkommna
27 år, Kvinna, Göteborg
Svar till pia:
men Wow! känner du en äkta jamaican asså? ere samma som RHH känner, eller finns det flera äkta jamaicaner?
kanske känner du RHH oxå? hade vart ball!
Man, Brisbane
Svar till pia:
Hur gick det med mitt jobb då? Jag är ju rasta jag med, varit det sen -93.. Gick med i bobodread union runt våren -98.. Fick min första dread sommaren -94, kommer ihåg att jag såg på fotbolls-vm o hejade på jamaica såklart! Är ju som sagt väldigt rutinerad vid stress, men vill gärna få åtminstonde 5 raster för att få prisa JAH .
Svar till ✯:
Undrar varför det är så mycket "hators" här? Får ni ingen kärlek? Håller med om att man kan bli lite bitter under vinterhalvåret, men måste det gå ut över andra. Ni har det så jävla bra att komma från ett land där man har möjlighet att bli vad som helst, bara man vill. Så sluta klaga på allt och börja uppskatta alla era bekvämligheter som ni tar för givet
Kände att jag gled lite från ämnet, my bad
Kärlek & Respekt
20 år, Man, Oslo
Svar till Den omnämnde nämndemannen:
din lögn faller på att jamaica inte var med i fotbollsvm -94
Man, Brisbane
Svar till Choppa Lover:
Tror du fått din fakta lite fel nu, för jag minns det så väl! VM 1994 i frankrike, jamaica mot nordkorea, hong man choi gjorde första målet för nord koreanerna. Va på en frispark 34meter ifrån målområdet. Matchen slutade förövrigt 1-3 till jamaica.
23 år, Kvinna
Postad för 7 månader sedan
Haters.. Alltså, du måste ju förstå att det blir lätt att ta dig med en nypa salt efter dina trådar om att boka artister, som aldrig kom hit.. Eller hur vare? Har för mig att det var flera uppe med mellanrum.
Att jag bor i Sverige har nog inget med den saken att göra.
Svar till missie :
Varför det aldrig blev några konserter, var mycket pga av svalt intresse hos arrangörer, de flesta sa att de redan hade sina fasta artistbokare osv, så jag tröttnade, såg inte vad jag skulle få ut av det. Var inte direkt mitt jobb, bara försökte hjälpa min dåvarande
20 år, Man, Oslo
Det var vm -98 och det var mot sydkorea. minnet sviktar på the original sandman
27 år, Kvinna, Göteborg
Svar till pia:
Undrar du varför det e så många haters här? Hmm kan inte svara på det.. Jag undrar oxå en grejj.. o det e hur det kommer sig att så många hemskt gärna vill understryka det faktum att de känner "äkta" jamaicaner? (syftar inte bara på dej nu....) e det "ball" eller vad e grejjen?
Ja, vinterhalvåret e rätt trist faktiskt.. fast helt ok ändå tycker jag.. med mössa+vantar+halsduk. Uppskattar verkligen att jag har alla dessa grejjer så jag kan värma mig. Annars hade det nog inte varit riktigt lika kul..
Vem tar saker för givet? Inte jag iaf.. vet inte riktigt vem du syftar på tjejen.. men lär ju inte va mig iaf.. (även om du skrev svaret till mig..?)
Vem har klagat? Vem e bitter? Vem har inte uppskattat vad? och vem ere som låter saker gå ut över andra?
Hänger inte riktigt med på vem/vad du syftar till i ditt svar..
Ha det fint o lycka till med ditt projekt!
24 år, Man, Umeå
Tycker inte pias inlägg var särskillt provocerande så länge hon INTE är RHH.
Ball? Självklart! de likt urinvånar indianer eller eskimåer är riktigt sällsynta exemplar, där av lite ballare än andra människor och kan genom sin ballhet färga av den till europer så att det syns just hur balla, hippa människor som är öppna för alla möjliga saker de är. Men strunt i det, det finns ju 10000 saker som faktiskt är orättvist åt andra hållet : /
Truths and rights.
Svar till ✯:
Vet inte om jag underströk det direkt, bara ville påpeka att jag inte åker dit och öppnar en restaurang för min egen vinningsskull, utan gör det för att hjälpa en vän som inte har samma förutsättningar som jag själv. Det jag vinner på det är att få omge mig med så mycket underbara människor som uppskattar det lilla i livet, slippa stressen, inte behöva frysa, bra musik och mycket mer.
Jag vet att jag inte håller mig inom ramen vad som anses vara "normal", vad det nu är?! Att jag kanske trillat ner från knasträdet och kanske slagit i alla grenarna. Jag får mycket ideer, vilka jag oftast utför, även om det inte alltid blir riktigt som jag tänkt mig. Men man måste ju ha drömmar och mål, och inte ge upp för att man möter en motgång.
Jag riktade mig inte särskilt till dig, blev bara att jag svarade just på ditt inlägg. Men du måste ju hålla med om att man blir lite mer isolerad på vintern och när värmen kommer tillbaka så öppnar man upp sig mer.
25 år, Man, Sundbyberg
HAHA Hong man choi i fotboll hade varit en syn det..:P
Fast hade nästan hellre sett Bob Sapp för USA då istället om jag ska va ärlig men båda hade nog varit roande! :P
Västerås
Svar till SajkooL:
Bob Sapp är ju fantastiskt underhållande i ringen, något komisk stil. På en fotbollsplan hade det nog blivit snäppet roligare. Sysslade inte han med amerikans fotboll på profissionell nivå innan han sadlade om till fighter förresten?
30 år, Man, Enskede
Svar till pia:
Hade noll koll på Kush-historien. Problemet rent pr-mässigt kvarstår ju dock eftersom gemene man nog har lika lite koll som jag på den fronten. Namnet känns ju fortfarande extremt weedklingande, testa en google/bildsök på kush.
Förstår inte riktigt hur du tänkte att din sidekicks ursprungs och religion skulle påverka tolkningen av namnet, hur menar du där?
Hur som, anledningen till att jag kommenterade var att du verkade pepp på feedback på namnet. Jag tycker att det är väldigt schablonigt och skulle själv söka vidare genom menyn eller något mer personligt men det viktigaste är ju givetvis att ni känner er nöjda.
Man, Brisbane
Svar till Choppa Lover:
Se vad man kan utan att man kan, några småfel annars jävla rätt tycker jag, rätt stolt över mig själv.
27 år, Man
Svar till pia:
flickorna är nog lite avundsjuka på din driftighet, drar du hit vybz så har du knäppt dom på näsan :)
förövrigt förstår jag inte vad du talar om. jag har spenderat den här dagen 1500 möh i strålande solsken och djupsnö och funderar vad folk pratar om sommar för? varmt, mygg, kryp, rövsvett, ljust när man ska sova, regn och andra obehagligheter. ni e konstiga som gillar detta.
Svar till Lama:
Saken är den att jag antar att de flesta som kommer att besöka restauranten är likasinnande, kommer ju trots allt bara servera ital food. Det var Jermaine som kom med förslaget, han kallas i vanliga fall Kush, så han tyckte väl att det var lite kul. Och de som praktiserat rastafari sedan barnsben har nog koll på det gamla riket/stammen Kush.
Måste också säga att det är inte alla rastas och långt ifrån alla jamaicaner som nyttjar ganja. Det är lika olagligt där som här.
24 år, Man, Umeå
Check your ingredient before yu overdose.
Här kan ni läsa om kush olika betydelser.
Tror det betyder berg på något språk också med tanke på alla bergs kedjor som heter kush, men det är bara min tanke.
Tycker namnet låter niceness och ital is vital, go for it. Kommer inte besöka er under min resa i karibien den här gången men kanske en annan, vem vet. Förövrigt är det i praktiken och teorin inte lika olagligt som här.
frid.
23 år, Kvinna
Är inte ett dugg avis Marx. På vad skulle det va? Tomma ord.. Mycket att vara avundsjuk på. Om någon ens skulle få hit Vybzan skulle jag bli mer än glad.
Men.. Kan väl börja dagdrömma här med då.. När jag blir stor vill jag bli Gud. Men bli inte för avundsjuka här va.