Stäng Login avstängt

Blandat - Vem vill köpa Vickos hår?

Av:
Missy!
Postad:
2009-07-30
Bigups:
3
Läst:
6515
  • sousys

38 år, Man, Stockholm

Bigups:
    29

Postad 2009-07-31

säkert... Im on to you....

http://23hz.wordpress.com/
  • Mosiah

35 år, Man, Safed

Bigups:
    169

Postad 2009-07-31 , som svar på denna kommentar

Svar till Vicko:

Håll inte på och nämn mig på det där sättet. Det gäller både dig och dina kamrater, därför att det börjar bli ganska enerverande nu.

I don't run with fuckery, I walk with Jah.
  • nä

34 år, Man, Östersund

Bigups:
    7

Postad 2009-07-31

Ni är så jävla pinsamma. Snacka om att Ska Wars är förlorat för alltid, eller FUBAR: Fucked Up Beyond All Recognition

Om en sån här tråd får så mycket uppmärksamhet så är detta inget musikforum, det är ett random community utan någon som helst inriktning.

Tack Lioness, Uffe, Vicko och alla andra idioter som bidragit till att ett annars trevligt community på ca 6 månader förvandlats till en lekstuga.

äh
  • Missy!

108 år, Kvinna, Eskilstuna

Bigups:
    121

Postad 2009-07-31

Oj oj oj!

• nä

34 år, Man, Östersund

Bigups:
    7

Postad 2009-07-31

För att citera en person med alias Yem-i

"detta forum har verkligen blivit asskasst på seanste halvåret.. ingen musik alls överhuvudtaget, fett me snorungar o låtsasswedish rastas.. uhuhuhuh "

och

"de är ju de nya blodet som skriver i alla trådar o inget intressant, o dom gamla som satt på kunskap som dragit sig vidare.. nya användare som frågar efter dreads eller vem som är jah kommer ju dagligen.. lekplats ja, ta bort alla lunarstorm/facebook funktioner så blir de ju stil på en gång.. blandat kan dom ta bort med.. "

kunde inte sagt det bättre själv!

äh
  • Missy!

Bigups:
    121

Postad 2009-07-31 , som svar på denna kommentar

Jag är nog varken snorunge, låssasrasta eller nytt blod.. Men lite humor måste väl finnas. Tycker att feministråden var sjukt tråkigt så det var dax att skratta lite i stället för att bara jiddra.

För övrigt så postar jag trådar, skriver och läser mest i danchall delen som verkar ganska död sen länge tillbaka. Vad ska man göra åt grejen?

• nä

34 år, Man, Östersund

Bigups:
    7

Postad 2009-07-31

Fakta kvarstår, bara massa skit trådar som handlar om allt utom reggae, du och många andra boostar ju såna trådar. Om alla gav fan i att skriva i trams-trådar kanske kvalitén skulle höjas en skvätt.

Bäst vore väl om man tog bort blandat forumet, skulle nog rensa upp en hel del..

äh
  • Missy!

Bigups:
    121

Postad 2009-07-31

Fattar inte hur du kan brusa upp så och bli så sne bara.

Hur som, så tycker jag om att skratta. Men för min del så skulle det inte göra speciellt mycket om blandat delen försvann.

Tycker det är tråkigt att ingen skriver om dancehall längre. Men vet inte om folk skulle skriva mer där bara för att det blev mindre lall? När ni skriver om nya användare så kommer det nog komma såna hela tiden som skapar trådar om vem Jah är och dreadlocks.

• ► Uffe ★ # 1

12 år, Man, Saint Peter Port

Bigups:
    180

Postad 2009-07-31

Vadå..? Nu fattar jag ingenting. Är det här en skämttråd? Känner mig grundlurad.

http://www.sideblow.com/uffe/
  • kamelbulle

27 år, Man, Strängnäs

Bigups:
    57

Postad 2009-08-01 , som svar på denna kommentar

Känns som att jag håller med Machiavelli. Börjar gå till överdrift lite grann, kul i början, men efter 130 kommentarer....

Call the police for me
  • Mosiah

35 år, Man, Safed

Bigups:
    169

Postad 2009-08-01

Det här med att ta bort blandat-sektionen har varit uppe ett flertal gånger tidigare; alltid i samband med att den i stunden innan brukats till plojtrådar liksom denna. Och visst, att avlägsna den skulle ge somliga med en bit för mycket slötid mindre utrymme att skoja runt här, men det vore ändå att stjälpa vad den här avdelningen i själva verket är avsedd för. Därför att vid sidan av sådana här beklagligheter, tycker jag att "blandat" är brukbart både till mer eller mindre allvarsamma överläggningar för vilka det också finns rum. Det ena borde inte behöva utesluta det andra.

Och detta med de gamla som satt på kunskap? Vilka är de egentligen? Gång på gång hör jag detta föras upp, som om det fanns en liten känslig klick som huserade här när allt var på topp men som blivit tvungna att dra sig undan av någon oförmåga att hantera ett litet gäng spjuvrar. Låter inte som de mest hängivna människorna i så fall, om de låter en sådan struntsak hejda dem. Därför att de som är kunniga och tillgivna sin sak, de kommer fortsätta vara det och skapa och skriva i de trådar där de behövs - inte försvinna bort i någon löjlig protest mot att några andra gör vad de är förmögna till när tillfället uppkommer. Genom att var och en använder sin förmåga till att skriva med eftertänksamhet i de trådar de känner sig manade att delta, kommer beskaffenheten på det här forumet okonstlat höjas.

I don't run with fuckery, I walk with Jah.
  • sousys

38 år, Man, Stockholm

Bigups:
    29

Postad 2009-08-01

Word Mosiah! Respekt till dig. 

Jag förstår inte heller varför kategorin "Blandat" i forumet på något sätt skulle var ivägen för de andra. Känns just rätt uppenbart att funktionen med blandat är att begränsa liknande, off-topic trådar i de kategorier som är tydligt avgränsade. 

http://23hz.wordpress.com/
  • Vicko!

Man, Eskilstuna

Bigups:
    128

Postad 2009-08-01

Tycker att moderatorn ska göra sitt jobb istället. Det är enbart därför en tråd som denna kan fortsätta, så folk behöver inte gnälla. Punkt.

Musik, illustration och natur.
  • Marcusb

29 år, Man, Oslo

Bigups:
    36

Postad 2009-08-01

Tror iofs inte det finns nån mod för närvarande, choppa ryckte in i det militära för nån vecka sen.

Ranking Rambo
  • jubalviktor

26 år, Man, Norrköping

Bigups:
    21

Postad 2009-08-01

Nej! Ta bort blandat?! Det är ju den roligaste läsningen när man vill slösurfa! (Ja, jag skriver inte mycket men jag iaktar er ;))

When they will laugh at you be strong
  • Cirkel

Kvinna

Bigups:
    9

Postad 2009-08-01

Ibland måste man få skratta lite mellan varven, annars skulle livet bli för trist. Sedan är det ju också så att vi lever i en värld där vi har den fantastiska rättigheten att få välja själva vad vi vill och inte vill läsa. Det är så enkelt att inte klicka på trådar där rubriken inte tilltalar en, för som det framgår av rubriken är det inte världens mest seriösa tråd det rör sig om.

Jag för min del gillar inte att läsa ändlösa diskussioner om religion, eftersom man ändå aldrig någonsin kommer att komma fram till något. Där har var o en sin ståndpunkt o sina åsikter. Fine, det får de gärna ha, vem är jag att säga om de har rätt eller fel? Alltså klickar jag inte på sådana trådar o slipper lacka urför att andra inte är eller tycker precis som jag. Mångfald o variation är fantastiska ord!

• KristJahn

39 år, Man, Borås

Bigups:
    62

Postad 2009-08-01

Håller med Vicko här, Vart e mod??? Semestern är väl över

http://www.allgoodclothing.se
  • Pricken

20 år, Man, Malmö

Bigups:
    43

Postad 2009-08-01

Annars kan man göra som de gjorde på hamsterpaj med spamforumet, att det inte syntes bland "senaste inlägg-modulen". Och så kan man lägga till en forumdel som heter typ Annat så att Blandat bara handlar om typ hemsidor, mixtapes och sånt.

KingPrick.inc.se || I have a femsträngad LTD
  • Vicko!

Man, Eskilstuna

Bigups:
    128

Postad 2009-08-01

Det borde röstas fram en ny mod.
    Så länge det funnits har tramstrådar och OT tagits bort.

Musik, illustration och natur.

Skriv ett inlägg

Logga in eller registera dig för att skriva

Senaste händelser

Senaste inläggen

Prenumerera