Stäng

Blandat - Dokumentär

Av:
äh
Postad:
2009-04-01
Bigups:
1
Läst:
6663
  • äh
    äh

27 år, Man

Bigups:
    53

Postad 2009-04-01

som topic lyder. jag börjar med att tipsa om 2 dokumentärer som underhållit mig. gissar på att det finns fler här som sett bra, intressanta, spännande, roliga.. ja vad som helstdokumentärer, vad du gillar.

Esoteric Agenda: intressant och spännande dokumentär som lämnar en tänkande och mig lämnade den även aningens skrämd. jag kanske är lättlurad... i dokumentären berättas hur verkligheten egentligen ser ut. bla. blodlinjen mellan alla presidenter i usa, klimathysteri, skolgång uppbyggt för att bara stimulera en hjärnhalva och mest skrämmande, befolkningsreduceringen som påstås pågå. rekommenderar denna och den finns gratis bla här. www.moviesfoundonline.com/esoteric_agenda.php

Båtresan Tur Och Retur 1994: till något helt annat.. den här dokumentären underhöll mig och fick mig att fundera på hur snabbt bla tekniken går framåt och hur folk såg ut... haha ledsen asså men vi såg för jävla keffa ut i våra randiga tröjor med jeans i opassliga former mm.. mycket rolig dokumentär i mina ögon. rekommenderas. letat efter klipp från denna men utan reslutat. men finska maniska nazister och annat kul utlovas.

äh
  • äh
    äh

27 år, Man

Bigups:
    53
  • äh
    äh

27 år, Man

Bigups:
    53

Postad 2009-04-02

den här tråden får gärna ta en vändning åt reggaehållet.. hade även tänkt tipsa om en sådan. men glömde bort namn och innehåll. blir inget bra tips.

äh
  • Soremac

27 år, Man, Stenungsund

Bigups:
    30

Postad 2009-04-02

Båtresan är underbar hehe.. Som du säger känns det verkligen som att man reser i tiden, och jag är glad över att jag förträngt det mesta om hur man såg ut back in the days. Både skrämmande och intressant :)

• King Alpha Records
    Bigups:
    72

Postad 2009-04-02 , som svar på denna kommentar

CoX83 - 2009-04-01 23:59:33

www.moviesfoundonline.com/esoteric_agenda.php

Det var den här typen av manipuation jag syftade på angående "Earth Hour" och dylika evenemang! De skapar förvirring! Vi är nertryckta i skorna! Växthuseffektbluffen! Al Gore är kusin med Nixon och Bush och härstammar från Farao Ramses 3 i Egypten. Hela detta samhälle är deras spel och vi är spelpjäserna. Demonstrationer tex är meningslösa ändå engagerar det folk! Innan Irak-kriget protesterade miljontals människor! Var det någon av Al-Quida, Irak eller USA som brydde sig? Vi går runt som pajasar med plakat och tror att vi åstadkommer någonting! De som styr världen skrattar åt oss!

Enighet är styrka

The mysteries unfolds
  • Jeejah
    Bigups:
    13

Postad 2009-04-02

skulle vilja dela med mig av en "minidokumentär" .mer en förklaring..på 6 min.Denna film har fått mig att tänka på ett annat sätt. den handlar om universum och Hubble.  Många känner till Hubbleteleskopet men få har sett dess fantastiska bilder. Alla fattar att universum är stort men många blundar för det. Denna film föklarar saker o ting så även folk som inte är mattesnillen förstår..Ultra deep field är den viktigaste bilden nånsin tagen av mänskligheten....Bilderna är 100% äkta

• Jeejah
    Bigups:
    13

Postad 2009-04-02

gå gärna in på orginaladressen på youtube för bra kvalite

• Jeejah
    Bigups:
    13

Postad 2009-04-02

kan sen även rekommendera den här..

• äh
    äh

27 år, Man

Bigups:
    53

Postad 2009-04-04 , som svar på denna kommentar

Svar till King Alpha Records:

hehe givetvis är det så att dom spelar med oss. vilket dom säger ganska bra i dokumentären... som löd något i stil med. om ett fotbollslag har en strategi för ett vinnande spel. varför skulle dom avslöja planen? å så följfrågan.. varför skulle det vara annorlunda i politik?

jeejah. visst är det stort. grejen e ju bara att man inte kommer någonstans även om man inte blundar för det :) så det känns nog enklast att fortsätta gå till jobbet, sitta vid sin dator, ladda upp sina videos på youtube och tycka att allt är logiskt och inte ett dugg konstigt.

äh
  • äh
    äh

27 år, Man

Bigups:
    53

Postad 2009-04-04

Esoteric Agenda 2: har inte sett den själv så jag kan inte yttra mig om den. men den finns här.

www.documentarywire.com/kymatic-esoteric-agenda-2

äh
  • mythic

28 år, Man, Trångsund

Bigups:
    14

Postad 2009-04-04

www.zeitgeistmovie.com/   där finns dokumentärer om världsläget och deras ledare, finns även svensk text till =)

youtube har ju en massa braiga dokumentärer också.                                                            en väldigt bra om hur vi föds till slavar är: The Money Masters, en 3,5timmar lång dokumentär om hur dom privatägda världsbankerna får oss att låna pengar av dom med ränta istället för att staten själva trycker pengar och lånar ut dom utan ränta.

The Obama Deception är också en bra dokumentär om vem Obama verkligen är och framförallt vilka han jobbar för och vad deras agenda är. jag tyckte nog kanske att den glider lite väl mycket ifrån själva Obama, men likväl en sevärd dokumentär.

snabla ungdomar
  • rootsrocka

24 år, Man, Göteborg

Bigups:
    16

Postad 2009-04-04

Schysst tråd! Vill rekommendera Where in the world is osama bin laden, från samma man som gjorde Super Size Me. Har bara hunnit se halva än så länge men den tycks vara fylld med humor och även en hel del kunskap & förståelse om Islam.

Häromdagen såg jag Time Will Tell, en inspirerande och samtidigt enkel dokumentär om Bob Marleys liv, med många av Bob & Wailers sköna låtar i bakgrunden.

Min favoritdokumentär sen flera år tillbaka är antagligen Darwin's Mardröm (Darwin's Nightmare), som man kan säga skildrar livet i Tanzania. Tål att ses!

Cast some light and it will be alright
  • mythic

28 år, Man, Trångsund

Bigups:
    14

Postad 2009-04-04

och lite reggae ska väl in också förstås...

svenska akademiens dvd ...om sakernas tillstånd tyckte jag var bra, även om jag inte gillar bandet alltför mycket så var det ett bra inköp =)

dokumentären om soul syndicate: word, sound and power är kanske den skönaste dokumentären jag sett om reggae. gjord 1980 om jag inte minns fel... iaf, sköna bilder och ljuvlig musik från ett av de bästa kompbanden inom reggae..

det får nog räcka så länge annars bränns maten vid...

snabla ungdomar
  • Nino

24 år, Man

Bigups:
    22

Postad 2009-04-04

Otroligt fascinerande BBC dokumentär om de underliga livsformer som finns långt, långt under vattenytan. Livsformer som blinkar i alla möjliga färger osv (runt 09.30 exempelvis)

Hard times getting timeless
  • Nino

24 år, Man

Bigups:
    22

Postad 2009-04-04

En av mina favoritdokumentärer är annars "Harlan County, USA" som handlar om gruvstrejkerna i Kentucky på 70-talet. Finns en trailer på Youtube:

Streetwise, en dokumentär om gaturbarn i Seattle:

Hard times getting timeless
  • BujuKabon

29 år, Man, Stockholm

Bigups:
    17

Postad 2009-04-04

stört skön tråd hoppas den växer till sig har tyvärr inget å recca just nu .. mn ska defenitivt titta upp dom ni har på förslag

Jag gilllar äppelpaj!
  • Ijah Fya
    Bigups:
    8

Postad 2009-04-05

Holy Emmanuel I Selassie I JAH Ras Tafari
  • mythic

28 år, Man, Trångsund

Bigups:
    14

Postad 2009-04-05

Esoteric Agenda 2 som cox tipsade om var helt klart sevärd. den handlade om hur vi glidit ifrån det här med vår närhet till jorden och universum. hur människor var mer upplysta förr i tiden. hur de onda krafterna försöker förslava oss och hur vi själva vill bli förslavade. jämförelsen mellan rytmen i kroppen och rytmen i jorden och universum. hur hjärtat skickar mer signaler till hjärnan än tvärtom. + en hel del annat, 1.23timmars var den på och hann ta upp en hel del saker men ändå hålla det inom samma tråd.

snabla ungdomar
  • Sandman 1 2 3

Man, Brisbane

Bigups:
    19

Postad 2009-04-05

Måste lyfta fram en docu cox tipsade mig om.  Ancient Aliens! Låter inte så hett, men fyfan va intressant den va! Den går igenom massa gammla målningar, statyer osv o drar slutsatsen att vi har blivit besökta av astronauter från andra planeter.. Låter helt freaked out men den va faktiskt riktigt intressant. Mycket målningar och statyer de visar som faktiskt ser lite udda ut för den tiden... Självklart pyramider med som pressar in idén om glödlampor ;D

De tre generationerna.
  • Roachclip

26 år, Man, Stockholm

Bigups:
    76

Postad 2009-04-05 , som svar på denna kommentar

Svar till kayahah:    En heavy rastaman som du kan väl inte tro på sådant!!

www.rebelmusic.se

Skriv ett inlägg

Logga in eller registera dig för att skriva

Senaste händelser

Senaste inläggen

Prenumerera

Skawars Tshirts