Stäng Login avstängt

Blandat - Rastafarianism i Sverige

Av:
dadeljos
Postad:
2008-11-04
Bigups:
5
Läst:
34097
  • zion1
    Bigups:
    13

Postad 2010-07-01

Herre min ge! Finns en enkel syn att hålla sig till.

Till alla troende, muslimer, kristna, judar m.m.....

THERE IS NO GOD BUT GOD! Och ta inte bibeln bokstavligt. Gud har aldrig skrivit nån bok och gud har ingen son, aldrig haft, kommer aldrig få, helt omöjligt, vi är alla guds barn och Jesus var en profet! 

• Celia Blanco

39 år, Kvinna, Madrid

Bigups:
    67

Postad 2010-07-01 , som svar på denna kommentar

PelleBanton - 2010-07-01 13:42:11

ROMAN:

Vet du vad kompis... Pelle eller Kalle. Eller vad du nu råkar heta... Fyah på mig? Inga problem med det, min vän.

Men tänk OM du och jag är samma och när du försöker sätta eld på mig så sätter du automatiskt eld på dig själv också  - jag är inte inblandad. Just nu önskar jag dig detsamma som du önskar mig, kompis.

När du förbannar mig så förbannar DU (inte jag) automatiskt dina nära och kära. Det är inte jag som gör det. Mitt meddalande till dig är alltså ingent hot.

Nu är det så att jag har en liten överenskommelse med Skawars... Jag lovade dem att inte skriva om personen du väljer att nämna. Till dig vill jag säga att jag idag anser att jag gjorde allting rätt. Din underbara vän är fortfarande skyldig mig en ursäkt.

Ok Pelle eller Kalle - här skickar jag en låt till dig. Lyssna på den och känn lugnet. Hoppas det blir bättre med dig efter att du har hört den:

http://www.youtube.com/watch?v=3TEbk-nK62U
  • Celia Blanco

39 år, Kvinna, Madrid

Bigups:
    67

PelleBanton - 2010-07-01 13:41:49

Roman: Du har verkligen en obehaglig personlighet.
    Fyah på dig!
    Jah Zohar Records... vilket jävla skämt...

Tack för lite gratis promotion :)

• Celia Blanco

39 år, Kvinna, Madrid

Bigups:
    67

Du sitter först där i din lilla håla och spyr skit över folkgrupper

Länkar, quotes, gärna omedelbart

tack.

Är det här ett försök till förtal eller?

• Celia Blanco

39 år, Kvinna, Madrid

Bigups:
    67

ROMAN:

Du sitter först där i din lilla håla och spyr skit

Spyr skit? Jag antar att det är mina rytmer du syfar på. Det är lugnt, kompis. Den där skiten kommer att sälja oavsett om herr Pelle Banton vill det eller ej. Jag är ledsen.  Pelle eller vad du nu heter, är du ävundsjuk? Jag förstår dig mannen. Lider verkligen med dig :)

• Lama

37 år, Man, Enskede

Bigups:
    10

Svar till Джа Зоар:

"När du förbannar mig så förbannar DU (inte jag) automatiskt dina nära och kära. Det är inte jag som gör det." Jävlar vilken logik där. Innebär inte det tänket att du (inte jag) några rader ner automatiskt frågade dina nära och kära om de ligger med varandra? Vilket iof inte skulle förvåna dig? Berätta mer!
    All you knit is love
  • Celia Blanco

39 år, Kvinna, Madrid

Bigups:
    67

• Celia Blanco

39 år, Kvinna, Madrid

Bigups:
    67

Postad 2010-07-01

PelleBanton

7 bigups

• Celia Blanco

39 år, Kvinna, Madrid

Bigups:
    67

Postad 2010-07-01

Förbannade jävla sinnessjuka ryssjäveln som bor i Sverige och tror att han är nåt:

67 bigups

Där har du det ultimata svaret Pelle. Lycka till med ditt liv.

• Lama

37 år, Man, Enskede

Bigups:
    10

Postad 2010-07-01

Jag förstår inte. Har Bigups en central roll i filosofin? Om jag ger dig en bigup betyder det att mina nära och kära får en också (automatiskt)?

Hursom ser det ut som att du leder racet. Jag är verkligen chanslös mot dina Bigups.

Tack för lyckönskningen!

Btw, sorry för OT mina damer och herrar.

All you knit is love
  • 42 år, Man, Malmö

Bigups:
    18

JahTea Manifest - 2010-07-01 06:58:21

IstamI - 2010-07-01 01:12:24

JahTea Manifest - 2010-06-30 23:50:53

Jeg har lest litt bakover i tråden og har sett så mye om Jesus.  Det er jo bra det, Jesus er ett fint forbilde for en mann, men dette med at han skal være den eneste veien til sannheten er litt fremmed for meg.  Er det virkelig ingen som tror at folk kan komme til sannheten eller til Rasta gjennom for eksempel Quranen? 

IandI deal with JAH and not religion brotherman, there is nothing beetween IandI and JAH, IandI dont find out about JAH true religion, IandI find out about JAH to go visit the highest Iself. Go see HIM with thy own eyes and not true the mirrors of deciving men. You can reach up with the help of a book but you will not make it beacuse them that hold that religion dont know the full way to JAH.

I don't really get it.  Are you saying we are all islands who must find our own way to JAH without help from our bredrin and sistren (and our enemies for that matter)?  And who are the people who wrote the bible, the quran and other holy books other than bredrin who have lived before us and managed to pass their message on to future generations?

I don't agree.  Every man has his way, yes, but we don't find it in isolation.  Among other things that's what this conversation is about.

I can't get with this tendency so many have of agreeing only with themselves and using their religion or their faith as a way of judging people or as a stick to beat them with. (Not that I am saying this is your sin, just that I pray the Rasta movement manages to stay far from this catholic idea of having to officially proclaim any and every point of dogma and every believer having to accept each of these articles of faith in order to be a part of the movement.  Our strength is in our differences as well as in our unity- these are not mutually exclusive)

No the I is missing something, I never said IandI are all hermits, IandI are all greatfull for the True brothers and sisters that trod High trod before IandI and all true soms are a power to IandI beyond some peoples imagination. Brother need to come deeper into Rasta. If the I think the Enemy that is Satan is going to lead you to GOD then there is something wrong with the peoples mind. This is now the reasoning goes when people think low of IandI. ALL MAN HAVE A MAN TO THANK! But IandI dealing with God not men. Can you see the light in that?

• Celia Blanco

39 år, Kvinna, Madrid

Bigups:
    67

JahSoldier - 2010-07-01 18:23:00

Jag förstår inte. Har Bigups en central roll i filosofin? Om jag ger dig en bigup betyder det att mina nära och kära får en också (automatiskt)?

Jag är inte så säker på det. Det är din intention som räknas tror jag iaf.

Hursom ser det ut som att du leder racet. Jag är verkligen chanslös mot dina Bigups.

Tack för lyckönskningen!

Btw, sorry för OT mina damer och herrar.

Sorry för mitt bittra inlägg riktat mot dig :)

• Celia Blanco

39 år, Kvinna, Madrid

Bigups:
    67

Postad 2010-07-01

Я думаю я по-русски писать буду o en español si ustedes me permiten :) Muchas gracias señores y señoras. Спасибо огромное, дамы и господа. Jag kan fler språk än svenska och engelska :)

• 42 år, Man, Malmö

Bigups:
    18

Ber-I-Jah - 2010-07-01 01:37:34

IstamI - 2010-07-01 01:00:12

Tro inte ja kommer fortsätta att svara på några påhopp och skumma tolkningar om mitt jag här.

Försts lämnar du en väldigt obehaglig kommentar i min gästbok (skriv i din egen gästbok nästa gång du - om du nu råkar vara sååå himla rättfärdig) och sen talar du om "påhopp" och spelar offer.

Ok vem du är vill ja inte veta men detta är mitt sista svar till dig, du har bränt dina broar redan.

Först! Jag har inte skrivit någon obehaglig sak i din gästbok, jag gav dig en heads up att den man du stödjer inte är vad han utger sig att vara men du gör vad du vill med det. Att du upprepat skiriver om det här visar just hur ditt indre är. Du tar allt personligt och tror det är dig det handlar om.. känner du så så handlar det ju om dig.

• Celia Blanco

39 år, Kvinna, Madrid

Bigups:
    67

IstamI - 2010-07-01 19:21:25

Ok vem du är vill ja inte veta men detta är mitt sista svar till dig, du har bränt dina broar redan.

Det där skiter jag fullständigt i. Jag kanske har bränt dina broar (bryr mig inte så mycket om jag ska vara helt ärlig), men inte Hans. Sluta spela profet, herr Rättfärdig. Sluta tala om för andra hur de ska tycka och tänka.

Först! Jag har inte skrivit någon obehaglig sak i din gästbok,

Det har/hade du. Punkt.

jag gav dig en heads up att den man du stödjer

Lu-u-ugnt där... Hur vet du vem jag egentligen stödjer eller inte stödjer? Vad vet du om mig? Du verkar ju inte ens vara intresserad. Du tror ju att du redan vet allt om mig. Jag antar att jag är "babylon" och "satan" i dina ögon och du måste vara guds allra finaste skapelse på denna jord? Okej, vi låter det vara så. Det där om mannen som jag "stödjer"... Jag kanske inte stödjer honom alls, har du tänkt på det? Jag kanske innerst inne tycker att han är en obehaglig skitstövel, vad vet du egentligen om det?

inte är vad han utger sig att vara men du gör vad du vill med det.

Berätta mer. Eller... Skippa det. Tror det blir bäst så.

Att du upprepat skiriver om det här visar just hur ditt indre är. Du tar allt personligt och tror det är dig det handlar om.. känner du så så handlar det ju om dig.

Sluta spela fredsmäklare och offer! Det är fortfarande du som skriver helt sinnessjuka inlägg, promotar rassegregation, talar om för folk vart de ska eller inte ska bo beroende på deras hudfärg, etniskt bakgrund etc. Jag misstänker fortfarande att du är en förklädd sverigedemokrat och ditt enda syte är att ge den svenska reggaescenen ett dåligt rykte. Det enda jag kan säga om SD är att de är väldigt obehagliga men oerhört aktiva. De utger sig ofta för att vara

Invandrare (onda så klart)

Hiphoppare

Rastas mm

på olika forums och en del råkar faktiskt vara otroligt pålästa. Sen går vanliga svenssons in på exempelvis skawars, läser bl a  IstamIs inlägg och bildar "den rätta" uppfattningen om den svenska reggaescenen.

De lyckas ganska bra måste jag tyvärr erkänna:

P3 Rytm - nedlagt.

Papa Dee - oskyldigt dömd för hustrumisshandel.

Obehagliga artiklar om URF varje år (!!!) mm... Uppsala polisens hemska ageranden (jag överdriver verkligen inte) under själva festivalen.

Men jag håller på att glömma det absolut viktigaste: SD ÄR PÅ VÄG IN I RIKSDAN. Grattis herr Åkesson och resten av haters:

• Ras Laban Dan

47 år, Man, Stockholm

Bigups:
    4

Svar till zion1:

vakna

DAN
  • JahTea

43 år, Man

Bigups:
    18

Postad 2010-07-01

OK bredrin we seem to have gotten the ISM down pat, now we need only seek the Rastafarian part.

This is why I don't like dogma.

Blessed love to each and every one.

Stand for something or fall for anything.
  • Celia Blanco

39 år, Kvinna, Madrid

Bigups:
    67

JahTea Manifest - 2010-07-01 22:51:02

Blessed love to each and every one.

Give love and love will come back to you.

• JahZebi

44 år, Man

Bigups:
    126

Postad 2010-07-02 , som svar på denna kommentar

Svar till IstamI:

Zion is not a country! Its a divine place in our soul! Everybody have to find their way home! Black nationalism and racial supremacy is not practisted by Swedish rastas! I n I believe in the worldmission of emperor Haile Selassie 1. HIM teach us that I n I must work internationally without prejudice against any nation,creed or race! Seen! Africa is the original place! Africa is life! Black people are the original! Big up all the righteous warriors of Jah! One heights

Learn to live, live to learn
  • PelleBanton
    Bigups:
    8

Postad 2010-07-02

Skönt att Roman äntligen verkar vara borta.. Men jag vet att du läser.. 

Jag känner inte att jag behöver bekräftelse genom big ups. Jag är här för att läsa och disskutera.. Dock har jag förstått att det är nödvändigt för ditt välbefinnande att få bekräftelse ..

Jag hoppas iallafall att du tar en paus från internet och lugnar ner dig lite grann. Tänk efter lite. Sen hoppas jag att du får hjälp, inget illa menat eller försök att vara rolig. 

/Kalle ;)

Roots

Skriv ett inlägg

Logga in eller registera dig för att skriva

Senaste händelser

Senaste inläggen

Prenumerera