Stäng Login avstängt

Dancehall - Love Massive & att hitta dubplates

Av:
ThisIsArt
Postad:
2014-08-29
Bigups:
0
Läst:
889
  • ThisIsArt

29 år, Man, Växjö

Bigups:
    16

Postad 2014-08-29

Hej vänner, hoppas det fortfarande är någon aktivitet här. 

Har en lite far-fetched request; 

Love Massive clashade mot Supersonic i Rom 2006 och Love Massive avslutar med en dubplate som jag vill veta artisten och om han gjort någon liknande cover som inte är dubplate. Låten har samma melodi som till kända "I would do anything for love" och mer har jag inte att gå på. Har rätt svag google-fu så hittar ingenting efter en timmes sökande.

Någon som vet om Love Massive fortfarande är aktiva? Har inte varit inne på soundsystem-scenen på länge.

Edit: Finns det någon bra sida med dubplates liknande Riddimbase eller dancehallmusic.de ?

• soulrebel

43 år, Man, Malmö

Bigups:
    44

Postad 2014-09-01

1) Hittar inte clashen på nätet, du får nog ladda upp den om folk ska kunna svara på din fråga.

2) Aldrig hört talas om soundet, men hittar bara en Myspace-sida, vilket ju indikerar att de kanske inte är aktiva längre...

2) Nej

What a controversy
  • ThisIsArt

29 år, Man, Växjö

Bigups:
    16

Postad 2014-09-01

Tack ändå, ska se hurvida jag kan ladda upp den. Är inte den vassaste på det här men kan säkert hitta någon vän som kan hjälpa.

Återkommer. 

piiz

• Fabian - Big Belly Sound

29 år, Man, Stockholm

Bigups:
    13

Postad 2014-09-09

Väntar på din uppladdning...

"I would do anything for love" säger inte så mycket... mer specitikt?

Stand Firm inna babylon
  • ThisIsArt

29 år, Man, Växjö

Bigups:
    16

Postad 2014-09-24

Har strul med uppladdningen och inte så mycket fritid över för tillfället så orkade inte fördjupa mig i youtube-uppladdning, tjatar på en homes att göra det men utan något resultat än.

Alltså låten I would do anything for love med Meatloaf bla. men med lite annorlunda lyrik; "to hear Love Massive ah kill your sound"

Känns keff att skapa en tråd och sen inte kunna bidra med mer info men jobbar som sagt på det. 

Love Massive är ett italienskt sound om det på något sätt skulle kunna hjälpa.

• ThisIsArt

29 år, Man, Växjö

Bigups:
    16

Postad 2014-09-24

Ibland är livet bra kul. 5 minuter efter förra posten skickar en polare ett meddelande med en länk. Mysteriet är löst och jag skäms lite att jag inte listade ut det själv.

Var t.o.m. kanske lite ute och cyklade med lyrics.

Men det var alltså en dubplate på denna från kungen av covers;

www.youtube.com/watch

Tack anyhow peeps

edit: jag vet fan inte hur man länkar

Skriv ett inlägg

Logga in eller registera dig för att skriva

Senaste händelser

Senaste inläggen

Prenumerera