Stäng Login avstängt

Dancehall - The Greatest

Av:
Laser
Postad:
2012-04-14
Bigups:
3
Läst:
4431

Taggar: Kapten Röd Laser

• Laser

Man, Gregory Park

Bigups:
    48

Postad 2012-04-19 , som svar på denna kommentar

Svar till Viktorious:

ready

• zion1
    Bigups:
    13

Postad 2012-04-19

Action speaks louder then mouth. Jus do it!

• Don Emilio de la Guetto

36 år, Man

Bigups:
    26

Postad 2012-04-19

Ha ha ha jag garvar sönder mig!

Ska fan också göra en diss låt...

16 inna de magazine, one inna de head.
  • Choppa Salomon

28 år, Man, Järvsö

Bigups:
    177

Postad 2012-04-19

Vi får väl styra en Skawars deejay-clash...

Choppa, om kvinnan själv får välja
  • Mek We Dweet

32 år, Man, Lund

Bigups:
    27

Postad 2012-04-19 , som svar på denna kommentar

Choppa B - 2012-04-19 17:57:32

Vi får väl styra en Skawars deejay-clash...

Seriöst, do it!

Jag vill höra missy leverera en lyrical assassin på Syster Sol!

• ♫

32 år, Kvinna

Bigups:
    28

Postad 2012-04-20 , som svar på denna kommentar

Svar till Mek We Dweet:

Hahahaha!

• ♫

32 år, Kvinna

Bigups:
    28

Postad 2012-04-20 , som svar på denna kommentar

zion1 - 2012-04-19 08:17:34

Så fort det är någon som dissar era favoritartister ska det genast bli värsta jiddret.

Endast för att detta suger röv! Inget fel med försök till diss om det är bra o gärna kul, och bör själv ha lite feta låtar att komma med. Finns inget av detta här!

Haha, det är ren humor din surgubbe.

• Jah Stiff

Man, Huddinge

Bigups:
    3

Postad 2012-04-21

Jens Laser, det är väl ena halvan av New Romantic va....; D

Hur uselt det än låter så är det ju svårt att låta bli att lyssna. Humor.

• Laser

Man, Gregory Park

Bigups:
    48

Postad 2012-04-21 , som svar på denna kommentar

Svar till Kunta:

Nej, och en slav som Kunta Kinte blir Laser aldrig

• Jah Stiff

Man, Huddinge

Bigups:
    3

Postad 2012-04-22

Laser: Nej, vilken tur för dig. Det  är skitdrygt att vara slav nuförtiden. Enda klädesplagget man får är en urholkad kokosnöt att ha pungen i. Men jag har iallafall täljt in namnet Laser i kokosnöten, till din ära.

• Laser

Man, Gregory Park

Bigups:
    48

Postad 2012-04-22 , som svar på denna kommentar

Svar till Kunta:

Tack som fan

• Partillo

Man

Bigups:
    289

Postad 2012-05-29

Fan snackar ni om?! skulle dissar vara bra för scenen? jeeeezz.... 

svenska reggae scenen har utvecklat FETA producenter, soundboys/systems, artister och musiker av denna enkla anledning: SAMARBETE. 

det ni inte ser är att svenska producenter, musiker, djs o artister reser världen över o proddar o arbetar med allt o alla och verkar uppskattas fett mkt mer utomlands än i jantelags sverige. 

vad e det för jävla snack om hippies hela tiden?!?! vem e hippie?!?! e kapten röd en hippie eller vem fan syftar ni på?! han e varken hippie eller kommunist. cha! 

SUG MIN RÖV JÄVLA HATARE!! hur kan man dissa den ende dancehall mc´n i sverige som fått ut musiken till allmänheten. 

vad e det för ball med att dissa folk? detta e inget ghetto, detta är inte jamaica. dissar funkar inte på samma sätt här, i sverige är reggae/dancehall en underground kultur. det är den inte på jamaica, där kanske dissar o olika läger funkar, iaf ibland. men inte här. det dödar bara vibben. MEN, visst kan jag hålla med om att Lasers låtar e roliga, först blev jag gubbsne men sen har jag faktiskt garvat åt låtarna som verkar poppa upp lite då o då. 

• Fabian - Big Belly Sound

29 år, Man, Stockholm

Bigups:
    13

Postad 2012-05-29 , som svar på denna kommentar

Svar till Partillo:

Ja, precis som du säger får man ju ta det med en nypa salt å se det som en rolig grej. Ja g undrar bara vem fan LAser är och mer vad som ligger bakom alla dessa låtar! Laser har ju uppenbarligen energi att göra ett helt album om kapten röd haha. hatelove!

Men Partillo! Skulle inte du kunna snacka med Kaptenen så han kickar en tillbakakaka till käre Laser. Visa vem som är Bess inna clash
    Det är ju vad folket vill!

Stand Firm inna babylon
  • Laser

Man, Gregory Park

Bigups:
    48

Postad 2012-05-29

kapten röd is a pussyhole

get a price from communist and  run go collect

nobody cant buy or sell we to blurnaskirt

• zion1
    Bigups:
    13

Postad 2012-05-30

Partillo

Softa, d är ju bara kids i ett chatforum som leker, betyder inte mkt i detta fall, är ju inte ens bra, ingen spelar d, medan Röd regerar.  

Men Partillo! Skulle inte du kunna snacka med Kaptenen så han kickar en tillbakakaka till käre Laser. Visa vem som är Bess inna clash
    Det är ju vad folket vill!

Nej, gör inte d! Dom här låtarna är för dåliga för att ens bry sig. Röd är en Svensk som rider på svenska och Laser dissar på engelska....

• belly

36 år, Man, Malmö

Bigups:
    19

Postad 2012-05-30

Alltså, jag tycker ju dissar kan vara skoj. När Kingsfam Guerilla gjorde "59 battyboys" och dissade 59 posse på buzz rytmen tyckte jag det var ganska skoj till exempel. Inom den svenska hiphopen är ju Kens "Dissen" bland det roligaste jag har hört nånsin.

Some boy play the carbon copy
  • zion1
    Bigups:
    13

Postad 2012-05-30

Inom den svenska hiphopen är ju Kens "Dissen" bland det roligaste jag har hört nånsin.

Där en "äkta" diss. Klassiker. D här är ju inte ens bra, d som är problemet ju, d låter ju fördjävligt och något stupid när han gör det på engelska riktad till en svenk artist som kör uteslutande på svenska. Dissar i sig aldrig fel MEN d måste vara bra o klyftigt gjort i grunden liksom och ska ju självklart vara på svenska och naturligtvis bör ju den som dissar själv vara en artist som åtmonstonde innan släppt lite bra grejer... Och för en engelsktalande reggae lyssnande publik har ju inte en aning om Röd.

En annan klassiker, bland d roligaste o bästa jag hört inom "dissgenren" http://youtu.be/aNCh52ePgvI

• PelleBanton
    Bigups:
    8

Postad 2012-06-02 , som svar på denna kommentar

Svar till Laser:your 

Yo pussy muncher why don´t you stand in font of a camera and deliver your diss live?

Too ugly?

Roots
  • Laser

Man, Gregory Park

Bigups:
    48

Svar till PelleBanton:

u run out of fish tape to feel up to r what

• PelleBanton
    Bigups:
    8

Svar till Laser:

No, it´s not about you being a fish it´s about your copy and paste recordings

Roots

Skriv ett inlägg

Logga in eller registera dig för att skriva

Senaste händelser

Senaste inläggen

Prenumerera