Stäng Login avstängt

Dancehall - Vybz Kartel och Shawn Storn i finkan, för mord?

Av:
Postad:
2011-11-02
Bigups:
0
Läst:
3554
  • ♫

31 år, Kvinna

Bigups:
    28

Postad 2011-11-02

Hörde något om att dom hamnat i trubbel och nu sitter i finkan. Någon som vet mer om detta?

Rubriken -n + m

• zion1
    Bigups:
    13

Postad 2011-11-02

Här står det mesta och övrigt!

www.yardflex.com 

www.outaroad.com

• ♫

31 år, Kvinna

Bigups:
    28

Postad 2011-11-02

Tack Zion! Har äntligen fått nytt internet så nu går det att hänga med i svängarna igen. Puss till dig.

• ♫

31 år, Kvinna

Bigups:
    28

Postad 2011-11-02

Vilken fin glassbild dom hade med på sidan! - sparad i favoriter!

• BujuKabon

36 år, Man, Stockholm

Bigups:
    21

Postad 2011-11-08

bra person den där vybz .. man borde inte lyssna på han inte köpa hans skivor lr ge han luft

Kartel is a known manipulator and was said to have kept abreast of his manipulation by reading books about those who seemed to have mastered the art. This became an obsession and people who were drawn to him , did so, but subconsciously not knowing how or why.
    One of his chief manipulative practices was blackmail, through recording. Young men and women with whom he thought there was too much to lose, were recorded secretly and then allegedly shown these recordings at a later time

Jag gilllar äppelpaj!
  • zion1
    Bigups:
    13

Postad 2011-11-08

Om det nu är så. Och när politiker, poliser, myndigheter korrumperar går det som oftast ner till folket oxå som gör likadant. Och när det gäller artister så skiter jag i allt privata och vad som skrivs, kan bara bedöma om en låt är bra eller dålig, ska jag köpa eller inte. Sen vad folk gör privat o övrigt skiter jag i och lägger inte in i för att bedöma låtar   

• JahTea

43 år, Man

Bigups:
    18

Postad 2011-11-10

He had to ask for two panadol.

I nearly fell off my chair laughing.

Stand for something or fall for anything.
  • BujuKabon

36 år, Man, Stockholm

Bigups:
    21

Postad 2011-11-11 , som svar på denna kommentar

Svar till zion1:

så du skiter i om du köper en skiva från en mördare lr pedofil ? ere de du menar?

Jag gilllar äppelpaj!
  • zion1
    Bigups:
    13

Postad 2011-11-11

BujuKadum

Äh, försök inte. Hittills inga pedofiler i skivsamlingen och mördare, kanske men vem är du eller jag att döma och gällandes Kartel är han inte dömd! Så därför hoppar jag över skvallerpress o liknande när jag ska besluta om en låt är bra eller inte.

• ♫

31 år, Kvinna

Bigups:
    28

Postad 2011-11-11

Verkar vara ganska mkt oklart eller? Stod något om videobevis osv.. Finns det eller?

Förstår att ens uppfattning om en person kan ändras om den personen hittar på massa dumheter. Men dom låtar jag hört med han gillar jag fortfarande. Men asså.. jag fattar ju om man inte vill supporta ett peddo kanske. Inte så mysigt. Då skulle jag nog bli helt off, inte få några vibes alls.

• Ella Mi Name

32 år, Kvinna

Bigups:
    21

Postad 2011-11-11 , som svar på denna kommentar

Svar till ✬:

Han är inte dömd för någonting utan sitter häktad.

Allt började med att Vybz blev arresterad den 29 september efter att han och en killkompis och en tjejkompis haft weed, på ett hotell i New Kingston . Tjejen har erkänt att weedet var hennes. Så hon ska få böta, men Kartel var häktad pga det tills igår.

Polisen har spanat på honom länge, för att dom sa att dom  hittat en delvis bränd kropp i hans nya studio i Havendale. Men nu säger dom att dom aldrig har hittat kroppen.  Dom sa att dom hade en video som filmade då Kartel mördat men nu säger dom att videon visar på  hans inblandning i mordet. Dom  är häktade pga det påstådda mordet till den andra december. 

Gaza Slim säger att hon den 29 october blev rånad av Williams (mannen Kartel är anklagad för att ha mördat den 16 augusti)

Dom anklagar honom även för att vara inblandad i ett annat mord i Portmore. ( På Barrigton 'Bossie' Bryan). Den 30 November ska han tillbaks till en ny rättegång angående det mordet.

Men alla drar som vanligt förhastade slutsatser, och dömer som dom vill. 

Dom såg att allt gick bra för Kartel, och människor är badmind och försöker sätta käppar i hjulet för andra. Får se hur det här slutar, jag hoppas verkligen på att han ska bli frikänd från allt. Han var i ett hus med 20  tjejer, han skadade inte någon. Han gör bäst musik och är en person många ser upp till. Free Vybz Kartel!

Jah kno
  • Brealistic

32 år, Man, Stockholm

Bigups:
    5

Postad 2011-11-12

Ella, jag sitter och klurar på vad gruppen Vybz hade innan han gick solo hette? Om du kommer ihåg får du gärna svara, står helt still i mitt huvud just nu?!?!

• Ella Mi Name

32 år, Kvinna

Bigups:
    21

Postad 2011-11-12 , som svar på denna kommentar

Svar till Brealistic:

Vet inte vilken grupp du menar att han hade? Bounty Killer hade honom i Alliance, men är han solo nu och inte ledare för Gaza eller hur menar du? Aidonia var ju med i Gaza förut..

Kartel is da man, det är allt du behöver veta gällande honom still :P...

Jah kno
  • BujuKabon

36 år, Man, Stockholm

Bigups:
    21

Postad 2011-11-12

Aidonia va inte med i gaza han biggar upp bounty killer som gran dada 

Aidonia är en bra karaktär för dancehall de kan man inte säga om vybz ..och vybz skulle aldrig ens våga säga nått om  honnom för donia skulle slakta han och de tror jag han vet

Jag gilllar äppelpaj!
  • ♫

31 år, Kvinna

Bigups:
    28

Postad 2011-11-13 , som svar på denna kommentar

Svar till BujuKabon:

Aidonia har ju gjort flera disslåtar till han men han svarar inte.

• JahTea

43 år, Man

Bigups:
    18

Svar till Brealistic:

the group was the vybz kartel-

with adi banton or whatever adidjah palmer was calling himself just then, deva bratt and one other (i can't remember who).  deva went to jail for something and when he got out vybz kartel was a one man group... and the rest is history.

• JahTea

43 år, Man

Bigups:
    18

Postad 2011-11-13

Someone told me it was deva- a bio i just read mentions Escobar and Mr Lee, a singer and a deejay.  Me, I'm not sure. Haven't heard anything..  I'm a rootsman, didn't rate vybz till he uttered a conscious word (and that took him a while).

Babylon being what it is over there though, i hope he finds some way to escape the charge.  There's bigger killers than him (or duddus for that matter) in JA

• Brealistic

32 år, Man, Stockholm

Bigups:
    5

Svar till JahTea:

Yes JahTea, I know the name of the group. Just wanted to know if one of Skawars biggest Vybz Kartel fan (Ella) did know :) But she dident know that much..

• Ella Mi Name

32 år, Kvinna

Bigups:
    21

Postad 2011-11-14 , som svar på denna kommentar

BujuKabon - 2011-11-12 13:16:21

Aidonia va inte med i gaza han biggar upp bounty killer som gran dada 

Aidonia är en bra karaktär för dancehall de kan man inte säga om vybz ..och vybz skulle aldrig ens våga säga nått om  honnom för donia skulle slakta han och de tror jag han vet

Aidonia var inte med i Gaza?

Han kallade Vybz Kartel för sin pappa., men det har nog inte hänt för en svensk säger att det inte har det..

Det här är den bästa låten dom har gjort tillsammans.

Snacka om att du inte har någon koll, nu för tiden har Vybz och Donia "battlat" varandra, som fan, varför tror du kartel gjorde lyricist? Jo, för att Aidonia sa att Kartel inte kunde längre... Då visade han att han fortfarande var bäst. Ingen annan kommer ens nära Vybz Kartel.

Jah kno
  • Ella Mi Name

32 år, Kvinna

Bigups:
    21

Postad 2011-11-14 , som svar på denna kommentar

mjaoo - 2011-11-13 00:31:57

Svar till BujuKabon:

Aidonia har ju gjort flera disslåtar till han men han svarar inte.

Jo, Lyricist var ett bevis på att han fortfarande var den bästa textförfattaren. Aidonia sa att Kartel inte kunde längre, men Kartel vinner över alla. Han behöver inte ge dom hans tid. 

Om Vybz gör en låt om tandborstar, gör dom en sång om tandkräm. Dom följer honom bara, dom är hungriga och försöker skriva låtar där dom dissar Kartel. Dom försöker tjäna pengar på Kartel, det är ju ironiskt, när Kartel var den som gjorde dom kända in the first place.

Jah kno

Skriv ett inlägg

Logga in eller registera dig för att skriva

Senaste händelser

Senaste inläggen

Prenumerera