Stäng Login avstängt

Ska - birkenstocks

Av:
singloud
Postad:
2003-12-13
Bigups:
0
Läst:
1358
  • singloud
    Bigups:
    1

Postad 2003-12-13

någon som såg birkenstocks medans dom var aktiva? var det bra live? har samtliga deras demos och det är ju skit bra

• Millwall

40 år, Man

Bigups:
    1

Postad 2003-12-14

Hur många demos gjorde dom? Två? Har dne andra och den är okej,,,,synd att de la av för de hade nog kunna blivit djälvligt bra....

Keep the faith.
  • Birkenstocks

38 år, Man, Uppsala

Bigups:
    1

Postad 2003-12-14

Vi gjorde 4 demos - varav det sista aldrig såldes eller spreds. Jag hade tänkt lägga ut samtliga låtar som mp3 här på skawars under jullovet när jag har lite mer tid. Allt som allt rör det som om 17 olika låtar. Av de låtarna finns en cover på nite klub, som jag kanske inte kan ladda upp av copyrightskäl här ochsom var med på första demon. Det är finns också två versioner av låten prosperous lad, en på andra och en på tredje demon.

Jag har lagt in lite bandinfo här på skawars också, kommer lägga in lite mer under jullovet.

//Måns, f.d. trumpetare i Birkenstocks.

• Egger
    Egger SW

38 år, Man

Bigups:
    6

Postad 2004-01-14

jag såg birkenstocks live två eller tre gånger. en gång tillsammans med funpark five i helsingborg och en gång på hultsfredsfestivalens demoscen 98 (tror jag). de var finfina live, särskilt måns ;-)
    spelningen i hultsfred var galen eftersom alla i bandet köpt merc skjortor i galna färger. scenen var full av limegrönt, rosa och gult.

Karrleg bröder o systrar!
  • rudebwai

36 år, Man, Kalmar

Bigups:
    1

Postad 2004-01-26

Såg en lokal spelning i kalmar för länge sedan.

...Le nice! =)

• Birkenstocks

38 år, Man, Uppsala

Bigups:
    1

Postad 2014-03-20

Äh, nu kör vi en återförening. https://www.youtube.com/watch?v=hi2DDYi6wdQ
  • gurragurra
    Bigups:
    1

Postad 2014-04-30

Recension av Birkenstocks 16 år senare! 

http://www.barometern.se/noje_o_kultur/efterlangtad-aterforening-fick-mycket-karlek(4253456).gm

• dempa
    Bigups:
    2

Postad 2015-05-15

åh shit detta bandet hade jag glömt bort.

har inte skivor kvar alls, eller mp3's för den delen. skulle vara grymt o se er igen.. 

Skriv ett inlägg

Logga in eller registera dig för att skriva

Senaste händelser

Senaste inläggen

Prenumerera