Stäng Login avstängt

Reggae - Skawars är dött.

Av:
Axxxe
Postad:
2014-01-12
Bigups:
1
Läst:
2197
  • Axxxe
    Bigups:
    2

Postad 2014-01-12

Skawars är dödsdömt. De flesta som är intresserade och aktiva inom och av reggae och det som hör till tycker att Skawars är helt värdelöst. Det förstår jag. Folk har ingen lust att starta trådar, lägga upp sin musik, lägga upp sina arrangemang pga Skawars är för oseriöst och urvattnat sen åratal tillbaka.  Skawars måste väl funnits nu i ca 10år och standarden här och intresset hos folk som är intresserade av reggaekulturen har gått ner för varje år. Skawars som det är idag är döttsdömt. Personligen jag skulle vilja säga att det redan är dött  I Sverige behövs det ett forum då intressetet för jamaicansk musik är så stort.  Vi har så mkt aktiva människor inom svensk reggae & dancehall, steppers, dub, soundsystem, djs, producenter m.m och framför allt vanligt folk som bara gillar musiken som skulle tycka det var nice med ett forum att utrycka sig i. Skawars som det ser ut idag kommer aldrig bli det forumet. Så moderatorn eller nån där ute som har mkt tid : Gör en total makeover på Skawars! Namnet måste bort till att börja med sen ny färger och layout. Nollställ trådar osv.. Rädda forumet för som det är idag är bara pinsamt.
  • Joakim Romantic

33 år, Man, Huddinge

Bigups:
    240

Postad 2014-01-12

Jag håller helt med. Jag tror fortfarande att intresset finns bland folk i reggaesverige att snacka musik såväl inhemsk som internationell. Problemet med SkaWars och varför jag tror att det är bortom all räddning är att samtliga av de ursprungliga skaparna har försvunnit från sidan och inte har något intresse av att ta tag i den; vilket är förståeligt. En uppdatering av sidan skulle kräva enormt mycket arbete.

Det skulle då antagligen vara simplare att skapa ett nytt forum med hjälp av de gratisverktyg som finns. Det kommer sannolikt se tråkigare ut men jag tror en fördel faktiskt kommer vara avsaknaden av community-strukturen. Även om det var kul att kunna skapa vänner, ge/få bigups, skriva egna blogg-inlägg osv så är det en del av internet-communityn som är totalt onödig idag då folk har utlopp för det på andra ställen. Det som var/är viktigast med ett forum som SkaWars är att snacka musiken och där borde fokusen vara.

Frågan är dock ... vem/vilka har orken och intresset att ta tag i ett nytt forum och sätta upp det för det här syftet?

http://www.newromantic.blogg.se
  • TellyLe

36 år, Man, Ludvika

Bigups:
    17

Postad 2014-01-12

Word!

Hoppas det finns någon som lyckas, då idén är riktigt god. Det behövs!  Skippa Lunarstorm-looken och fokusera på forum istället!

Hele Verden Drejer Rundt..
  • Color Blind

35 år, Man, Borås

Bigups:
    739

Postad 2014-01-13

Jag tror att Skawars (och för den delen de flesta andra musikforum) har konkurrerats ut av Twitter och Facebook. Det är där många diskussioner förs i dag. 

Om någon tar sig an att starta ett simpelt, renodlat, avskalat forum där diskussionerna är i fokus så kommer jag säkert bli aktiv där.

• jr roots

Man

Bigups:
    34

Postad 2014-01-18

Ett fåtal härfifrån har ju fattat att Blood and fire's forum är ett bra forum, om man vill diskutera reggae. Hade vart kul om fler svenskar sökte sig dit, inte så många knäppskallar där (förutom en). 

no pop no hip no hop
  • R00ts 0f Xtr3m3 5en5i

84 år, Kvinna, Funäsdalen

Bigups:
    17

Postad 2014-01-22

Ge mig axsess till FTP så skall mr. RoXs fixa universums fetaste SiDA!

• confusedbabylonboy
    Bigups:
    4

Postad 2014-02-07

saknade faktist skawars o blev medlem igen. inte så mkt liv här men det lever än, right?

har en kompis som håller på med internetsidor, han kanske e intresserad o fixa med sidan i donnu, kan ju höra

sover som en gris
  • KRYPTOFINANIA

28 år, Kvinna, Huskvarna

Bigups:
    1

Postad 2014-03-12 , som svar på denna kommentar

Svar till Axxxe:

jag vet inet hur ni gör men jg lite då o då springer o lyssna på det här o säger till alla att hallå du är en idiot om du är utan konto nu :P kötta facebook eller nåt jag vet inte :D älskar sidan :D hmm jag vill testa o sjunga lite reggar varrt vrider jag mig? finns det folk på forumet? :D jag får leta vidare tralalala 

forget what u know
  • krikon

41 år, Man

Bigups:
    8

Postad 2014-03-15

Ar inte sa ofta har men jag tycker alla vi anvandare far ta och skarpa sig (mig inkluderad) och se till sa att skawars inte dor. Tycker det vore synd om det forsvann.

Far se till att dra mitt stra till stacken och posta lite oftare.

http://www.cosmichustlegroup.com
  • miss-e
    Bigups:
    7

Postad 2014-03-17 , som svar på denna kommentar

JagskaRULLA - 2014-01-22 01:33:18

Räddningen är här! Kan inte bli bättre.

Har oxå saknat SW och SW lär sakna mig me.

• Mek We Dweet

31 år, Man, Lund

Bigups:
    27

Postad 2014-03-17

Jag saknar gamla SW med. Massvis med bra reggae man upptäckt genom denna sida, skulle t.o.m. säga att SW har format min reggaesmak. Sen var det en riktig skön blandning av flummiga, roliga och kunniga medlemmar och av tankvärda inlägg varvat med sköna one-liners.
  • Mek We Dweet

31 år, Man, Lund

Bigups:
    27

Postad 2014-03-17

. Samtidigt som jag blev medlem på SW blev jag också medlem på en handfull andra hyfsat nishade forum, och alla forum har gått samma väg mot en långsam död. Admins börjar sakta tappa suget och överger sidan, vilket leder till att vissa buggar aldrig fixas (tex sökmotorn här) och att få nyheter uppkommer - så sidan känns övergiven. Äldre generationen medlemmar har förr eller senare pratat av sig och börjat lessna på att samma trådämnen dyker upp om och om igen, så en efter en droppar dom av, och så blir det dominoeffekt på det. Och då när admins och moderatorer, samt stammedlemmar, börjat lessna blir det enklare för idioter att spamma och trolla, vilket sänker kvaliteten och gör det svårt att locka nya medlemmar. Sen tror jag att forumcommunityn överlag har fått svårare att överleva med twitter/facebook etc, som Color Blind säger. Så 10+ år är inte dåligt, men det krävs nog en ny sida, med nya admins, ny forumstruktur för att ha en rimlig chans att komma tillbaka till fin form.
  • krikon

41 år, Man

Bigups:
    8

Postad 2014-03-18

Uppenbarligen bryr sig inte den stora majoriteten om det finns en Svensk samlingsplats for reggae eller inte. Varfor bry sig om att starta nagot nytt? Trakigt men sant.

http://www.cosmichustlegroup.com
  • Lia
    Lia

34 år, Kvinna, Göteborg

Bigups:
    69

Postad 2014-03-20

Ba ge han!

✯*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*✯
  • Mek We Dweet

31 år, Man, Lund

Bigups:
    27

Postad 2014-03-20

Haha, aa, det är vår sista chans!

• Moxxan

29 år, Man, Borås

Bigups:
    268

Postad 2014-03-20

De nu de händer!

De är ingen svår matematik
  • miss-e
    Bigups:
    7

Postad 2014-03-20 , som svar på denna kommentar

Lia-m - 2014-03-20 02:43:30

Ba ge han!

Roxxan vet ju hur man gör succe! <3

• Lia
    Lia

34 år, Kvinna, Göteborg

Bigups:
    69

Postad 2014-03-27 , som svar på denna kommentar

aa helt klart! Roxxan med det där lilla exxtra.
    ✯*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*✯
  • JahZebi

44 år, Man

Bigups:
    126

Postad 2014-04-06

Skawars är dött för att de flesta Moderatorerna och människorna som skriver på Skawars är konstiga och orättvisa, använder hårda ord, förtryckarretorik, härskartekniker och ständigt debatterar allt, tom det mest obetydliga självklara sak,, Jag tror inte att någon är intresserad av attityden som folk har här,, Dessutom tar man bara upp en liten klick av Svenska artister, små Pseudoprojekt i Nybörjar reggaevärlden plus dissar Rasta och favoriserar Dancehall.. Så pass på en sajt som kunde ha varit ett Svenskt reggaeforum,,
    Learn to live, live to learn

Skriv ett inlägg

Logga in eller registera dig för att skriva

Senaste händelser

Senaste inläggen

Prenumerera