Stäng Login avstängt

Reggae - Papa Dee släpper nytt!

Av:
Partillo
Postad:
2010-08-03
Bigups:
3
Läst:
5460

Taggar: Papa Dee Partillo Lars På Bas André Roots Uppsala Reggae Festival Jr Eric Kapten Röd Mr Policeman My Dj Friends

• Irie Fyah

40 år, Kvinna, Gustavsberg

Bigups:
    19

Postad 2010-08-10

ja va kvittar det om man behandlas sina kvinnor som skit, bara man gör fet musik xD sen att han bara blev fälld för ringamisshandel vad betyder det, att han var oskyldigt dömd för resten? eller att man inte hade tillräckligt med bevis? Lite kul att han tidigare suttit i tvstudios och debatterat om frågor kring domestic violence och förkastat det.

Låten är säkert skitbra, jag tänker ändå inte lyssna på den :)

• Color Blind

36 år, Man, Borås

Bigups:
    739

Postad 2010-08-10

Den här diskussionen är ju störtlöjlig. Enligt domstol har han begått ett brott och fått sitt straff. Räcker inte det? Varför sitta här och tjafsa om den saken?

Låtarna är skitbra och jag är glad att Papa Dee har lämnat nittiotalets popreggae bakom sig. Det här gör han så jäkla mycket bättre. 

• kjell-martin

38 år, Man, Uppsala

Bigups:
    19

Postad 2010-08-10 , som svar på denna kommentar

Svar till Daddy Galore:

Jag tyckte bara att det var intressant o se om Papa Dee var förlåten och som Ola sa så verkar det ju som så. Sen om du tycker diskussionen är löjlig tråkigt för dig jag tvingar dig inte att skriva i tråden men du väljer att svara........  Jag lägger ingen värdering i om folk lyssnar på hans musik. Utan konstaterar att Papa  verkar vara förlåten efter han fått sitt fått sitt straff. 

• Kunta

40 år, Man, Årsta

Bigups:
    19

Postad 2010-08-11 , som svar på denna kommentar

Color Blind - 2010-08-10 14:04:04

Den här diskussionen är ju störtlöjlig. Enligt domstol har han begått ett brott och fått sitt straff. Räcker inte det? Varför sitta här och tjafsa om den saken?

Jag har förståelse för den här typen av kommentarer. Hade en av mina favoritsångare, säg Johnny Clarke torskat för tex barnporrbrott, avtjänat sitt straff och därefter släppt en grym platta hade jag ändå aldrig köpt den.

Å andra sidan hoppas jag Pappa D får rätsida på tillvaron och fortsätter i positiv riktning från och med nu.

• Rastaman872

47 år, Man, Stockholm

Bigups:
    72

Postad 2010-08-11

Men folk kan hylla och se fram emot Jah Cure men skall döma Papa Dee i all evighet. Jag är emot ALLT våld spelar ingen roll vem som blir utsatt för det, men det blir djävligt dubbelmoraliskt om man skall hålla på att döma andra människor på detta sätt som sker just nu.

Jag känner inte er på något sätt men jag har svårt att tänka mig att någon av er inte har någongång knuffat någon, skall vi förakta er med?

Reggaeology sound
  • irude

37 år, Man, Västerås

Bigups:
    40

Postad 2010-08-11

det är sverige i ett nöttskal.jävligt mycket dubbelmoral när det gäller svenska reggae nissar.

våltäkt,kvinnomisshandel osv allt funkar innom svenskreggae,tråkigt.

www.myspace.com/csavargooffishall
  • Kunta

40 år, Man, Årsta

Bigups:
    19

Svar till Rastaman872:

Jag vill egentligen inte blåsa på misshandelsdiskussionen i den här tråden, tycker att den ska fokusera på musiken. Måste bara säga att jag inte förstår vad du menar med dubbelmoral. Vi kan ta den diskussionen vid sidan av.

• kamelbulle

28 år, Man, Strängnäs

Bigups:
    57

Postad 2010-08-11

För mig personligen skiter jag i vad artisten gör i sitt privatliv. Är musiken fet spelar inget annat någon roll.

Sen undrar jag vad det spelar för roll om "knuffat" henne. Vad har vi med det o göra? ^_-. Vi va inte där.

Call the police for me
  • aslan

30 år, Man

Bigups:
    1

Postad 2010-08-11

kjell-martin, Confetti, Kunta, irude

jävla fucking dryga fjantar gå å sug balle

• dubsweetness
    Bigups:
    19

Postad 2010-08-11

Aslan cool it youth.

Medveten om att jag snart kommer att kallas för hater. Oavsett hur Papa D beter sig privat så har jag uppfattat honom som krystad och vibeslös musikmässigt oavsett stil. Han är en ok sångare i D Brown skolan men når aldrig hela vägen. Fast chaten var rätt snabbt men aldrig så tight som engelsmännen, lyricswise alltid tråkig. Mannen har gått från Dennis Pop-produktioner till schlagerfestival mm, det verkar minst sagt ofokuserat. Han verkar vara en muysic-lover, gotta respect that.

Tycker Policeman låter oväntat bra, särskilt produktionen. Deejay friends är avancerad namedropping, men delivery är bara helt ok vanligt deejayande. Snackade m en UK-mc för ett antal år sedan som när jag sa att jag var från Sverige undrade om den där Papa D snubben var från Sverige, han verkade inte populär på UK scenen direkt. Still to each his own, diggar ni så digga på…

• irude

37 år, Man, Västerås

Bigups:
    40

hahah du är ju fan lika tuff som papa dee!

aslan - 2010-08-11 15:44:30

kjell-martin, Confetti, Kunta, irude

jävla fucking dryga fjantar gå å sug balle

www.myspace.com/csavargooffishall
  • aslan

30 år, Man

Bigups:
    1

Postad 2010-08-12

käften fjolla

• Marcusb

29 år, Man, Oslo

Bigups:
    36

Postad 2010-08-12 , som svar på denna kommentar

aslan - 2010-08-12 19:49:01

käften fjolla

repatriate to narnia!

Ranking Rambo
  • aslan

30 år, Man

Bigups:
    1

Postad 2010-08-12

fuck ya

• LIONYOUTHS

41 år, Man, Malmö

Bigups:
    89

Postad 2010-08-12

Så varför inte ge lite respons på produktionen då istället:) Gillar ni inte Papa Dee så gör ni inte det, men tror inte att Partillo lade ut denna tråd för att hacka ner på sångaren, eller? Enklare att skaffa en separat tråd och leka kaxiga istället eller träffas upp och diskutera än att förstöra denna tråden...

LION YOUTHS MUSIC 2012
  • kjell-martin

38 år, Man, Uppsala

Bigups:
    19

Postad 2010-08-12 , som svar på denna kommentar

Svar till LIONYOUTHS:

Jaha det blir väl jag som får stå till ansvar för att tråden spårade..... Men det var faktiskt inte min intention. Det jag undrade var bara hur Papa Dee kommer att bli bemött efter sin döm. För det här är det första som jag hör från honom sen dess, men jag kanske har missat ngt??? Personligen så tycker jag att det kan vara intressant att diskutera människorna bakom musiken och inte bara om det lät bra eller det var dåligt (ganska förenklat).

• LIONYOUTHS

41 år, Man, Malmö

Bigups:
    89

Postad 2010-08-13 , som svar på denna kommentar

Svar till kjell-martin:

:) Cool...

LION YOUTHS MUSIC 2012
  • Partillo

Man

Bigups:
    289

Postad 2010-08-14

yo. vissa människor e helt otroliga. SKÄMS NI INTE? hur kan ni sätta er över både bevismaterial, papa dee´s ord, andrea´s ord samt både tingsrätt samt hovrätts domarna. o dessutom skriva era aftonbladet-hjärntvättade åsikter här!!! fy skäms. obildade fördomsfulla människor! Fyah BUN

• kjell-martin

38 år, Man, Uppsala

Bigups:
    19

Postad 2010-08-15 , som svar på denna kommentar

Svar till Partillo:

Det jag frågar om är inte om Papa är skyldig eller inte men vi kan konstatera att han iaf fått en dom över sig, för så är det ju. Det jag var mer intresserad av var hur han skulle göra "comeback" på reggaescenen och hur han skulle bli mottagen av publiken. 

BTW Du verkar veta sanningen du kanske kan dela med dig!

• Stefan

33 år, Man

Bigups:
    5

Postad 2010-08-15

Såååå trött man blir! Detta är typiskt skawars nötter...

Fan skapa en ny tråd som heter "Papa Dee, Svin eller inte?"

Den här tråden var skapt för att förmedla ett nytt släpp!

Moderatorer och annat folk som sköter den här siten, gör det bättre.........

Det är fan sjukt att man besöker det här forumet fortfarande..........

Två fingrar upp!

Skriv ett inlägg

Logga in eller registera dig för att skriva

Senaste händelser

Senaste inläggen

Prenumerera