Stäng

Reggae - Uppsala reggaefestival, Öland roots eller annan festival???

Av:
Zonken
Postad:
för 6 månader sedan
Bigups:
0
Läst:
350
  • Zonken

27 år, Man

Bigups:
    3

Postad för 6 månader sedan

Är lite sugen pÃ¥ att glida pÃ¥ reggaefestival till sommaren. Hur är URF jämfört med Öland roots? Vad anser ni om festivalerna? Finns det andra festivaler som är av samma kaliber???

• PellePelle

24 år, Man, Göteborg

Bigups:
    12

Åk på båda för bövelen.
    ...
  • aka.Simeon

24 år, Man, Umeå

Bigups:
    23

Med tanke pÃ¥ alla pundare och poliser sÃ¥ pallar inte jag hooka uppsala camping igen medans öland var niceness det Ã¥r jag var där, kan varit ett par Ã¥r sedan det begav sig. Skulle jag vara dig skulle jag nog söka mig till Summerjam eller annan festival där man kan festivala ifred.

Clean yu heart, mind and soul.
  • stahre

23 år, Man, Uppsala

Bigups:
    1

Postad för 6 månader sedan , som svar på denna kommentar

rootsofchrist - 2010-03-12 17:19:58

Med tanke pÃ¥ alla pundare och poliser sÃ¥ pallar inte jag hooka uppsala camping igen medans öland var niceness det Ã¥r jag var där, kan varit ett par Ã¥r sedan det begav sig. Skulle jag vara dig skulle jag nog söka mig till Summerjam eller annan festival där man kan festivala ifred.

Vad är det du skriver? pundare.... åk till vilket festival du än vill som har över 10000 besökare och du skall finna riktiga pundare, eller dom som super så inihelvete, ligger på området o skriker i en lerpöl, eller spyr ikapp i busken, hoppar omkring o härjar så jävligt i publiken att du inte kan stå där. Om det är dom som har valt att smoke the sensi du talar om när du snackar pundare är du ute o cyklar enligt mitt tycke.

Men för att Ã¥tergÃ¥ till TS, sÃ¥ tycker jag helt klart du ska pÃ¥ URF, kommer bli en bra festival med mycket kärlek! Stöd denna festival med tanke pÃ¥ hur mkt slit stackars yared har gjort ! det är dessutom 10 Ã¥rs jubileum sÃ¥ det blir fett, det lovar jag !

Lev som du vill, sÃ¥ länge du inte skadar nÃ
  • aka.Simeon

24 år, Man, Umeå

Bigups:
    23

förra gången jag hängde urf camping fick jag ett stålrör inkört i bröskorgen när jag sov av ett gäng tjack pundare som höll på som fan med både det ena och det andra, bland annat tända eld på folks tält.. så nej, jag rekomenderar inte campingen där :)
    och tyvärr stahre så dricker/grisar folk på urf också, ganska osoft enligt mig. Dock kan ju tilläggas att både urf och roots är bättre än någon populärmusik festival jag kan tänka mig.

• aka.Simeon

24 år, Man, Umeå

Bigups:
    23

.. ha det gött och roligt.

• stahre

23 år, Man, Uppsala

Bigups:
    1

Okej, inget roligt att höra och idioter finns det för mkt av överallt. Det jag försöker säga är att mina 8 av snart 10 festivaler vart bra till största del, att babylon försöker styra hur jag ska vad har jag lärt mig leva med, inte så mkt att göra där, men folket som besöker festivalen är till största del där för musiken och gemenskapens skull, men som sagt det finns rötägg överallt. Campingen anser jag blivit sämre genom åren, men det finns ju andra alternativ till det. Billiga vandrarhem eller folk som håller sin dörr öppen... tälta kan man göra på lugna ställen 10 min från festivalen.

Och att folk grisar o super så dom inte kan kontrolera sig finns det helt klart, sånna som tycker att fetivaler är en cool grej, och inte är där för varken musik eller nåt som har med kulturen what so ever att göra. Men inte enligt mig i lika stor utsträckning som tex. Hultsfred (som är en hel del större, jag vet) eller peace n love, emmaboda osv...

Jag stödjer URF till 100% och har inte haft en dÃ¥lig festival av dom 8 jag vart pÃ¥! 

Öland roots är soft det med btw! 

peace

Lev som du vill, sÃ¥ länge du inte skadar nÃ

Skriv ett inlägg

Logga in eller registera dig för att skriva

Senaste händelser

Senaste inläggen

Skawars Tshirts