Reggae - P3 Rytm ska läggas ner!
- Av:
- Kent Eriksson
- Postad:
- för 9 månader sedan
- Bigups:
- 0
- Läst:
- 2777
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3
Skriv ett inlägg
Logga in eller registera dig för att skriva
Senaste händelser
-
ifalligalahu skrev ett inlägg i tråden P3 Rytm ska läggas ner! för 8 månader sedan -
Celia Blanco skrev ett inlägg i tråden P3 Rytm ska läggas ner! för 8 månader sedan -
Celia Blanco skrev ett inlägg i tråden P3 Rytm ska läggas ner! för 8 månader sedan -
Nastasia Filippovna skrev ett inlägg i tråden P3 Rytm ska läggas ner! för 8 månader sedan -
Nino skrev ett inlägg i tråden P3 Rytm ska läggas ner! för 8 månader sedan -
Nastasia Filippovna skrev ett inlägg i tråden P3 Rytm ska läggas ner! för 8 månader sedan -
Soca Rev skrev ett inlägg i tråden P3 Rytm ska läggas ner! för 8 månader sedan -
ifalligalahu skrev ett inlägg i tråden P3 Rytm ska läggas ner! för 8 månader sedan
Senaste inläggen
-
Tv Serier pt 2
»
Av Confetti för 1 minut sedan
Era favoriter på dessa ...
»
Av Choppa Salomon för 44 minuter sedan
Saxon Sound till Stockh...
»
Av Reggae-Anders för 7 timmar sedan
Jahtari & Solo
Av Joakim Romantic för 7 timmar sedan
Creation is a must
»
Av Lama för 8 timmar sedan
skivor till salu
Av Viktorious för 9 timmar sedan
UPPSALA 4/9: Tesfa meet...
Av Tesfa för 10 timmar sedan
In your speakers...?
»
Av Rebel i Lion för 11 timmar sedan

59 år, Man, Nässjö
Postad för 9 månader sedan
Så här står det på P3 Rytm´s hemsida: Tyvärr så blir P3 Rytm 1/1, 2010 det sista i P3:s historia då programmet utgår efter 10 år av frekvent "bombardemang" av baktakt & annat tropiskt!
Så... Tune in & förvänta er 2 program av högsta kaliber – Yeeeah, Yeeeeah!!!!
//Daniel "Nougie" Jadama/P3 Rytm
Detta får inte vara sant! Vi måste fan starta en proteströrelse! Nå´n som har nå´t tips hur vi ska gå tillväga?
32 år, Kvinna, Madrid
What the fuck... Vad är orsaken till att P3 Rytm läggs ner?
26 år, Man, Huddinge
Tråkigt att höra. Har dock inte lyssnat på det någon gång. Min enda erfarenhet av P3 Rytm var när jag följde med Gappy Ranks till studion för att han skulle bli intervjuad. Det var lite spännande.
Önskar att Papa Dee ska komma hem igen och styra upp.
36 år, Man
skum timing.. kanske är det som jag inbillar mig men är inte typ jamaikansk musik och hela reggae stuket större än nånsin här i sverige?
24 år, Man
Möjligt, tyvärr sammanfaller det med att rekordfå svenskar överhuvudtaget lyssnar på radio (om jag förstått det hela rätt)
Nää! Fuck vad dåligt!! Enda lilla chansen för Sveriges befolkning i kommersiell media få höra lite nytt från en av de mest innovativa genrer inna di world!!
Vad är orsaken, som exempel kan man ju ta Soulcorner som hållit på, jaa hur länge har dom kört, 20, 30 år... Va fan är d för problem, först lägger dom på MTV EyenIs program och nu P3 bojkottar reggae eller...?? Någon som vet vad som ligger bakom detta?
28 år, Man, Borås
Bakgrunden till det här verkar luddig och otydlig. Dessutom går beslutet tvärt emot P3's föresatser om bredden i musikjournalistiken. Ansvaret ligger hos P3's ledning och programbeställare, Hanna Toll och Pia Kalischer.
De har tagit ett mycket märkligt beslut. Och de kommer få höra det.
Kvinna
Det måste ju finnsa program i radion som har betydligt färre lyssnare, det sänds ju en hel del skumma grejer på underliga tider. Fler borde nog ta o protestera mot det här. Gör man inget ska man heller inte gnälla. :-)
28 år, Man, Mariestad
Jag tycker New Romantic Radio borde sändas i P3.
27 år, Man, Uppsala
27 år, Man, Uppsala
Jag ska erkänna att det är sällan jag lyssnar på P3 rytm fast hag tycker att det är ett jättebra program, det var det med Papa Dee och det är det även nu med Daniel Nougie. Anledningan att jag lyssnar så sällan på det är att jag för tillfället aldrig lyssnar på radio, men det går i vågor.
Om P3 vill locka fler lyssnare borde de ju dock inte smalna av sitt utbud ännu mer än hur det redan är. P3 rytm och andra nischade musikprogram gör ju att folk som inte går igång på Anna Ternheim får ut nåt av kanalen. Nu när P3 Rytm försvinner är det ju dock inget som lockar med P3 för mig som tycker att Anna Ternheim och dylikt är menlöst..
20 år, Man, Oslo
Felet med p3 rytm är att det är just p3 rytm.. gör ett renodlat reggaeprogram istället och skippa all samba och salsa och allt vad det är. Slog jämt av när de lirade annat.
Östersund
Helt värdelöst att dom lägger ner P3 rytm.Att dom ersätter det med ett menlöst Pop/Rock program gör saken ännu värre,borde inte smalare genrer från olika kulturer få större plats i medie än dom här trötta popsnörerna som syns överallt.
Känns inte så 2010
Lund
31 år, Man, Göteborg
Fruktansvärt tråkigt. MEN som Color blind skrev det: De ansvariga kommer få veta att de lever inom kort
Östersund
Ju mer jag tänker på det desto konstigare låter det att ersätta rytm med nåt pop-program.
Förutom oss reggaenördar så har ju även P3 Rytm försörjt Sveriges olika etniska grupper med Rai (trevligt för mellanösternsvenskar kan tänkas),Salsa å Cumbia (Latinsvenskarnas stuffingmusik),Afrofunk å Hifglife mm (Reprensenterar den Afrikanska kontinenten) m,m
Nu menar jag jag inte att musikstilarna bara spisas efter vilken bakgrund man har utan tvärtom att man på riksradion fick tillfälle att lära sig en massa om olika spännande musikgenrer från hela världen.
Ett multikulturellt musikprogram borde ligga helt i tiden 2010
Lund
Postad för 9 månader sedan , som svar på denna kommentar
Svar till Torbjörn stryper Sveriges Radioapa:
menar du det? ur led ar tiden som kungen sa,
tror mer att det inte ligger i tiden, SD kommer ju komma in i riksdagen bland annat,
sa SR anpassar sig val bara... man maste ju tanka pa budgete.. hehe
59 år, Man, Nässjö
Så här svarar Hanna Toll på mitt mail:
Hej.
Tack för det mail där du för fram synpunkter på att programmet P3 Rytm inte finns kvar i P3s tablå 2010.
Beslutet att lägga ner programmet P3 Rytm handlar främst om att skapa en större flexibilitet i P3s musikprogramsutbud. Under 2010 kommer redaktionen SR Musik att pröva ett eller flera nya programformat på fredagens sändningstid.
Nedläggningen har självfallet ingenting med själva genren att göra, som även fortsättningsvis kommer att höras i P3. I kanalerna SR Metropol och Din Gata (lokala i FM, globala på webben) finns också reggae, ragga och dancehall representerade i musikutbudet.
Med vänliga hälsningar
Hanna Toll, kanalansvarig
Pia Kalischer, musik- och evenemangsansvarig
32 år, Kvinna, Madrid
Postad för 9 månader sedan , som svar på denna kommentar
Hahaha :)
27 år, Man
inte direkt förvånad.
när papa dee styrde var det bra
sen den där noggie elr vad han heter tog över slutade jag lyssnade helt
p3 rytm mm mm