Stäng Login avstängt

Reggae - Papa Dee

Av:
Pricken
Postad:
2008-07-04
Bigups:
1
Läst:
3440

Taggar: reggae Papa Dee Papas kappsck a little way different

• Jumpah

41 år, Man, Motala

Bigups:
    8

Postad 2008-07-06 , som svar på denna kommentar

SisterSuzie - 2008-07-06 13:48:34

Dessutom att hans låtar skulle passa mer på discon æn i dina lurar ær ju mer ett personligt val æn en definition på hur pass "ækta" hans musik ær.

Ja det stämmer, men om du läst första inlägget i denna tråd så var det folks personliga åsikt om PapaDee som efterfrågades. Och om jag fattat det fel , så kan ni ignorera alla mina ovanstående inlägg
    /Over n out ..Bless

God made weed,Man made war,who do ya trust
  • Jumpah

41 år, Man, Motala

Bigups:
    8

[anser mig inte vara mer "äkta" än nån annan, Och anser mig inte vara domare på något sätt. Om han skulle vara en wannabe är det väl bara han själv som kan svara på.
    Men var folks åsikt om Papa Dee som efterfrågades och jag upplever honom så. och det var min personliga åsikt jag skrev. Och angående min kommentar om One in a Billion ,,Se inlägg ovan.

Och att det finns mer covers på skivan bygger bara på min åsikt om att han inte är nyskapande.

• Hugo Den Fete

30 år, Man, Malmö

Bigups:
    51

Postad 2008-07-06

Hans resepogram var ju det bästa genom tiderna alltså.
    Satt med gåshud typ varje program. Blir ju sjukt intimt med landet när man går så djupt in i musikens spår, speciellt på ett glidigt papa-dee way.

Undrar sa flundran om gäddan är en fisk
  • Rastaman872

46 år, Man, Stockholm

Bigups:
    72

Postad 2008-07-06

http://www.youtube.com/watch?v=nWPSe3P6QqY&feature=related
    här är en litet klipp från den helt talanglöse Papa Dee ;)

Reggaeology sound
  • NuttyDread

35 år, Man, Stockholm

Bigups:
    15

Jumper - 2008-07-06 09:53:03

Att han skulle ha gjort mycket för reggaen i sverige kan väl diskuteras, men ok .
    Tycker mest att han kört lite för mycket "pop" för att kallas en "reggae ikon" ??

skulle nog vilja påstå att han (tillsammans med Tim och Yared) gjort mest för reggae i sverige...

han är ju lite mer än bara sångare, med det väldigt stora antalet gånger han setts i sina egna och andras tv och radioprogram måste han ses som sveriges största folkbildare inom genren...

http://www.myspace.com/nuttydreadlockthecity
  • äh
    äh

34 år, Man

Bigups:
    55

Postad 2008-07-07

är det någon som sagt här att papa dee är talanglös? orkar inte läsa igenom allt... isf är man talanglös själv.

tycker dock att papa dee och hans p3 rytm genom åren har haft en udda koll på nuet. mycket bangra och annat tjafs som inte är överomtyckt av reggaelyssnare... sen har han missat att spela många nya artister under deras genombrott och även helt missat nya sound. inte bra. skärpning på det.

äh
  • Jumpah

41 år, Man, Motala

Bigups:
    8

Postad 2008-07-07

Här nog inte påstått att han är talanglös, för det är han verkligen inte. Slutsatsen av denna tråden är väl att nån inte tycker om honom och andra gör det=)
    Är väl tur att smakenär olika , annars hade vi inte haft så mycket att diskutera här på forumet =)

Blezz

• Natty Wallo

40 år, Man, Stockholm

Bigups:
    28

Postad 2008-07-07 , som svar på denna kommentar

Rastaman872 - 2008-07-06 17:31:04
    http://www.youtube.com/watch?v=nWPSe3P6QqY&feature=related
    här är en litet klipp från den helt talanglöse Papa Dee ;)

vi körde det där upplägget (desmond, papa, internal dread) häruppe i torsdags och det lät hur fett som helst...

nuff said, papa är top rankin'

/burning babylon 24/7
  • Mekkah

37 år, Man, Vällingby

Bigups:
    1

Postad 2008-07-08

Papa Dee ar latt en av sveriges basta toastare. Pa platta ar tyvarr ar hans virriga blandning av pop, rub-a-dub, hiphop & jungle, ganska svarsmalt.

Personligen tycker jag han ar som bast nar han lirar med Brooklyn Funk Essentials. Men den nya plattan ar som sagt en hit. Synd bara att alla vin-intelektuella, pseudo journalister analyserar sonder skivan istallet for att tanda sig en holk och vrida upp volumen pa stereon istallet.

Bra musik kanns i hela kroppen och kan inte defineras genom att annalysera influenser.

Singlemindedness is all-powerful.
  • Pricken

20 år, Man, Malmö

Bigups:
    43

Postad 2008-07-08 , som svar på denna kommentar

Svar till Mekkah:
    Word:D

KingPrick.inc.se || I have a femsträngad LTD
  • Choppa Salomon

28 år, Man, Järvsö

Bigups:
    177

Postad 2008-07-09

rätt soft att en kille med den visningsbilden..

Choppa, om kvinnan själv får välja
  • Pricken

20 år, Man, Malmö

Bigups:
    43

Postad 2008-07-09 , som svar på denna kommentar

Svar till Choppa Gunshot:

va?

KingPrick.inc.se || I have a femsträngad LTD
  • Toviga Love aka Mr lova

26 år, Man, Malmö

Bigups:
    186

Postad 2008-07-10

papa dee's första album är ju bäst (Lettin off steam), har den på lp..så jävla skön raggamuffin asså!.

Papa dee är sveriges bästa toastare punkt slut!!

Reggae Music Nonstop
  • ridd

47 år, Man, Stockholm

Bigups:
    123

Postad 2008-07-10

klart man har lettin off steam på vinyl.
    såg papa dee när han uppträdde för första gången i sthlm då gylling hade släpat upp honom från gbg. har för mig att det var fast chat som gällde då.

• Reggae-Anders
    Bigups:
    78

Postad 2008-07-10

Vilka har gjort mest när det gäller livereggaekonserter (åtminstone med internationella artister)? Svar: Tim och Yared
    Vilka har gjort mest när det gäller att sprida reggae i nationell etermedia? Svar: Gylling (ok det var iofs ett tag sen) och Papa Dee

Vad gäller senaste plattan verkar Papa helt enkelt ha letat upp ett gäng jamaikanska musiker från den gamla skolan som backar honom på ett antal av hans favoritlåtar i oftast ganska originaltrogna versioner. Och artister som originaltroget ger sig på grymma klassiker som är kända av de flesta och egentligen knappast kan förbättras är väl precis sånt som recensenter brukar haka upp sig på. Man får ta det för vad det är - en samling klassiska låtar backade av legendariska musiker och med 2000-talskvalitet på ljudet (på gptt och ont).

http://www.slagfranhjartat.se
  • Viktorious

35 år, Man

Bigups:
    96

Postad 2008-07-10

lite kuriosa: det är Ville från Holiday Fun Club (som jag spelar trummor med) som har programerat trummorna på Lettin off steam. Finns nån jungle remx 12" oxå som han gjort.

http://www.soundcloud.com/viktorious-sound
  • påven

31 år, Man, Avesta

Bigups:
    8

Postad 2008-07-10

daddy d - di microphone genious!

http://www.youtube.com/watch?v=4-IVxZR3kiA&feature=related wicked!

Love is lovely and war is ugly me tell ya!
  • Toviga Love aka Mr lova

26 år, Man, Malmö

Bigups:
    186

Postad 2008-07-10

en sak jag har märkt som är lite negativt med papa dee är att han använder nästan samma text stilar och faktiskt samma meningar i jätte många låtar...ett bra exempel som han nästan jämnt sjunger i hans låtar är: "come folow me".. eller är det bara mig som upptäckt det här?

Reggae Music Nonstop
  • RootsBwoy

47 år, Man, Sundbyberg

Bigups:
    20

Postad 2008-07-10 , som svar på denna kommentar

loveian - 2008-07-10 20:48:43

en sak jag har märkt som är lite negativt med papa dee är att han använder nästan samma text stilar och faktiskt samma meningar i jätte många låtar...ett bra exempel som han nästan jämnt sjunger i hans låtar är: "come folow me".. eller är det bara mig som upptäckt det här?

är väl iofs varken ovanligt eller dåligt?
    framförallt bland snabbrostare som improviserar lär man behöva några sådana inägg för att få flyt och tid att tänka (antar jag).
    dessutom kan det ju vara ett sätt att identifiera sig själv pss som:
    "yaga yaga yaga", "bidibiong bidiboing", "nah nah nah na na na nah", "mooooh fyah", "giddimani" osv. finns visst ngt fint namn för vad sådant kallas.

En vit text i en svart låda. Så fint.
  • Choppa Salomon

28 år, Man, Järvsö

Bigups:
    177

Postad 2008-07-10

Gimmick heter det.

jag har ett signerat ex av lettin off steam

Choppa, om kvinnan själv får välja

Skriv ett inlägg

Logga in eller registera dig för att skriva

Senaste inläggen