Stäng Login avstängt

Reggae - Papa Dee

Av:
Pricken
Postad:
2008-07-04
Bigups:
1
Läst:
3529

Taggar: reggae Papa Dee Papas kappsck a little way different

• Pricken

21 år, Man, Malmö

Bigups:
    43

Postad 2008-07-04

Hej! Jag har nyss upptäckt Papa Dees musik genom programmet Papas Kappsäck där han är programledare, och att jag såg en bild på honom och tänkte: Wtf, det är ju samma snubbe som är med i Papas Kappsäck. Så jag har börjat lyssna på honom och undrar om det bara är jag som tycker att han gör riktigt skön reggae? Diggar hans stil extremt mycket! Cheers! //g00LiPoP

KingPrick.inc.se || I have a femsträngad LTD
  • Souljah Bear Zebulun

44 år, Man, Helsingborg

Bigups:
    38

Postad 2008-07-04

Keep It Positive Or Stay Away!
  • kamelbulle

28 år, Man, Strängnäs

Bigups:
    57

Postad 2008-07-05

Personligen gillar jag honom inte alls, får nån slags ångest varje gång han hoppar upp i playlisten, byter nästan alltid.

Call the police for me
  • Jumpah

41 år, Man, Motala

Bigups:
    8

Postad 2008-07-05

wannabe är nog lite av min åsikt, men har gjort en och annan lyssningsbar låt..

God made weed,Man made war,who do ya trust
  • Natty Wallo

41 år, Man, Stockholm

Bigups:
    28

Postad 2008-07-05

nya plattan är grym

/burning babylon 24/7
  • Pricken

21 år, Man, Malmö

Bigups:
    43

Postad 2008-07-05 , som svar på denna kommentar

Svar till Natty Wallo:
    Jepp^^

Svar till Jumpah:
    Jag diggar honom, fast jag håller med delvis om att han är lite wannabe. Fast han gör bra musik imo:)

• Joakim Romantic

34 år, Man, Huddinge

Bigups:
    240

Postad 2008-07-05

Papa Dee ær INTE wannabe. I Sverige finns det få personer som gjort lika mycket før reggaen som han har skulle jag vilja sæga. Visst har hans musik varit lite før mycket cross-over tidigare men likvæl har han varit ett jættebra ansikte utåt før reggae i Sverige en længre tid.

Har inte køpt hans senaste skiva æn men nær han kørde låtar från den live læt det verkligen bra. Personligen tycker jag att Papa Dee ær i sin bæsta form hittills. Vad jag verkligen hoppas på ær att han teamar upp æn en gång med de gamla jamaicanska rævarna och slæpper ett prima rub-a-dub-album.

http://www.newromantic.blogg.se
  • Souljah Bear Zebulun

44 år, Man, Helsingborg

Bigups:
    38

Postad 2008-07-06

håller med ovanstående talare.

• Souljah Bear Zebulun

44 år, Man, Helsingborg

Bigups:
    38

Postad 2008-07-06

A Little Way Different är kanon.

• Popp

37 år, Man

Bigups:
    14

Postad 2008-07-06

Sitter man och säger att Papa Dee är wannabe behöver man nog tänka om lite... Daniel har förutom ett grymt vetande om Reggae en grymt cool stil.

• Jumpah

41 år, Man, Motala

Bigups:
    8

Postad 2008-07-06

Att han skulle ha gjort mycket för reggaen i sverige kan väl diskuteras, men ok .
    Tycker mest att han kört lite för mycket "pop" för att kallas en "reggae ikon" ??
    Hans stuk på stilen passar bättre på ett disco än i mina lurar (säger inget om hans sista, har inte hört den)
    Men min totala uppfattning om honom är att han inte känns "äkta" även om han som sagt var gjort enstaka låtar som funkat..

• Pricken

21 år, Man, Malmö

Bigups:
    43

Postad 2008-07-06 , som svar på denna kommentar

Svar till Jumpah:

Jag tycker snarare att han har gjort några enstaka låtar som känns lite wannabe, och att resten är sjukt bra. T.ex. låten Let Them Go känns lite wannabereggae. Men dom flesta låtarna är skitbra imo.

• Jumpah

41 år, Man, Motala

Bigups:
    8

g00LiPoP - 2008-07-06 10:57:46

Svar till Jumpah:

Jag tycker snarare att han har gjort några enstaka låtar som känns lite wannabe, och att resten är sjukt bra. T.ex. låten Let Them Go känns lite wannabereggae. Men dom flesta låtarna är skitbra imo.

Jo men nu snackar du om A Little Way Different skivan, och den har jag som sagt var inte hört, jag snackar om hans tidigare alster

• Jumpah

41 år, Man, Motala

Bigups:
    8

Postad 2008-07-06

Har lyssnat igenom den lite snabbt, var ett par låtar som var rätt sköna. Men står fast vid min åsikt, är nått som inte känns bra med hans musik, kan inte sätta fingret på det.
    Gillar btw hans titel "stöld" från Mighty Redneck , One in a Billion Men hans låt va inte i närheten av Mighty´s ....

• Viktorious

36 år, Man

Bigups:
    96

Postad 2008-07-06

jävligt vågat av dig att påstå att Mighty Rednek var först med låttiteln "One in a billlion"

http://www.soundcloud.com/viktorious-sound
  • Viktorious

36 år, Man

Bigups:
    96

Postad 2008-07-06

Papa Dee ÄR en reggae ikon. Kanske inte för låtarna han gör utan för att han är reggae.

http://www.soundcloud.com/viktorious-sound
  • Suzy the gun

31 år, Kvinna, Stockholm

Bigups:
    86

Postad 2008-07-06

Jumpah, det kænns som att du inte riktigt håller någon koll på Papa Dee och vad han har gjort i reggaevæg. Reggaeikon ær han utan tvekan. Ækta ær før mig en term som kænns otroligt malplacerad i reggaekretsar dessutom. Kænns som ett ord bara 16-åriga hiphopare anvænder sig av.

Dessutom att hans låtar skulle passa mer på discon æn i dina lurar ær ju mer ett personligt val æn en definition på hur pass "ækta" hans musik ær. Finns otaliga fantastiska reggaelåtar som jag har hørt på vanliga svennebanandiscon.

Att han dessutom skulle ha stulit en låttitel av Mighty Redneck kænns aningen løjevæckande då Papa Dee antagligen inte ens vet vem Mighty Redneck ær (ingen ont menat om Mighty) æn mindre ha blivit så pass påverkad av honom att han skulle inspireras till låtval efter mannens låtkatalog.

/Den bubblande pojkvænnen

www.myspace.com/suzythegunmusic
  • Celia Blanco

40 år, Kvinna, Madrid

Bigups:
    67

Jumper - 2008-07-06 11:32:16
    Gillar btw hans titel "stöld" från Mighty Redneck , One in a Billion Men hans låt va inte i närheten av Mighty´s ....

"One In A Billion" gjordes först av Dub Syndicate & Luciano 2001...

http://www.youtube.com/watch?v=3TEbk-nK62U
  • Jumpah

41 år, Man, Motala

Bigups:
    8

Viktorious - 2008-07-06 11:46:50

jävligt vågat av dig att påstå att Mighty Rednek var först med låttiteln "One in a billlion"

Påstod alldrig att dom var först, var mest att det var one in a billion med Mighty Redneck som kom först fram i min lilla hjärna. Jag har nog säkert den titeln på 4-5 låtar i min samling.
    Det som var poängen var lite kryptiskt att han inte är direkt nyskapande, och det kan väl inte så många säga imot eller ?

• Rastaman872

47 år, Man, Stockholm

Bigups:
    72

Jumper - 2008-07-06 11:32:16 Har lyssnat igenom den lite snabbt, var ett par låtar som var rätt sköna. Men står fast vid min åsikt, är nått som inte känns bra med hans musik, kan inte sätta fingret på det. Gillar btw hans titel "stöld" från Mighty Redneck , One in a Billion Men hans låt va inte i närheten av Mighty´s ....

Jag har väldigt svårt för människor som utser sig till domare och slänger iväg ord som "han är en wannabie" utan att egentligen ha koll på någonting. Det finns få människor i sverige som vet mer om reggae än Papa Dee, han skivsamling och kunskap är legendarisk.
    Att säga att någon annan är wannabie tyder på att man själv tycker att man är "äkta" vilket jag har väldigt svårt att tro att du har uppbackning att utala dig om.
    speciellt efter den sköna kommentaren om One in a billion.
    Som min vän roma-an just skrev är one in a billion en cover på en dub syndicate låt feat, Luciano. Resten av låtarna på skivan är också covers på klassiska låtar av bla. Errol Dunkley, Dennis Brown och Inner Circle.
    Jag tycker att han gör det bra och jag gillar skivan.
    Hans tidigare album kanske inte är i mitt tycke det bästa som släppts på den svenska reggae marknaden men det han har gjort är att han försökt göra något med ett eget sound vilket man inte kan beskylla många svenska reggae artister för. Sedan att det inte blev ett superbra resultat är en annan sak.
    Reggaeology sound

Skriv ett inlägg

Logga in eller registera dig för att skriva

Senaste inläggen

Prenumerera